Anonym (Humpfh) skrev 2012-05-19 13:06:56 följande:
Att sitta på sitt rum med alla leksaker och andra roliga hitte på är inget staff.
Att sitta i en stol/fåtölj/soffa/matta etc. och stirra in i väggen är ett straff. 5-åringen satt TRE timmar i köket innan hon kom och sa förlåt för att hon slagit sin syster. Hon var fri att komma när hon ville (dvs. komma efter 2 sekunder om hon velat), men hon valde att sitta där i tre timmar.
Däremot ser jag ett problem med barn som säger förlåt för att komma undan. Då sätter du dem i hörnet istället, i lika många minuter som de är gamla. Känns rimligt. 3 minuter är AP långtid för en 3-åring.
Folk är för mesiga med sina barn idag.
AA men om barnet inte tycker om att vara på rummet utan hennes/hans vilja då blir det inte lika roligt med leksakerna.
men då är det ok att staffa barnet genom att låta honom/henne sitta i ett rum.....??
men om det gråter utan anledning när man straffar dem på det viset i rumm eller på matta eller på stol?
hur gör man då...
fortfarande problem med hög röst att man visar att det är jag som bestämmer..... barn är olika och dem vet var dem ska göra för att vinna över föräldern. Klart föräldern ska visa men det är inte alltid det funkar menar jag...