• Anonym (Tunnisen)

Hårtransplantation som kvinna

Hej!

Jag har ett problem. Jag är kvinna, fyller 25 i år och har långt och tjock hår - förutom vid tiningen. Jag har en "lång" panna, har alltid haft och har fått det från min far. Jag upplever att mitt hårfäste kryper uppåt, speciellt vid tiningen där det är helt naket.

Jag lider mycket av detta då jag måste ha lugg för att dölja detta, en dröm hade ju varit att komma direkt ur duschen och bara kunna sätta upp allt hår i en toffs och så är man klar. Men jag måste hela tiden plocka fram fönen, föna luggen framåt.

Finns det någon mer kvinna med detta problemet? Eller är jag ensam?
    Jag har tittat lite på hårtransplantationer på nätet, fungerar det verkligen? blir det bra? och vad kan en sådan sak kosta?

Mycket tacksam för alla svar!!  

• Svar på tråden Hårtransplantation som kvinna
  • Anonym (Vikar)

Jag ogillar också mitt hårfäste och skulle gärna göra en hårtransplantation om det inte var så dyrt...

• Anonym (Tunnisen)
    Anonym (Vikar) skrev 2012-05-19 20:32:25 följande:
    Jag ogillar också mitt hårfäste och skulle gärna göra en hårtransplantation om det inte var så dyrt...
    Vad kan det kosta`? 
  • Anonym

Hej! Hur har det gått för dig? Jag lider med dig, har exakt samma problem...Funderar också nämligen på hårtransplantation. Har kollat runt lite och försökt hitta mer info om det. Det är ju inte så vanligt att kvinnor gör det... Hittade en bra sida som jag tänkte tipsa dig om som hjälpte mig:

www.plastikoperationer.net/haartransplantation-haaravfall

Det står verkligen allt om hårtransplantation...

• Anonym (Hårlös)

Jag har samma problem med "hög panna". Har oxå ärvt skiten och upplever att det blir värre med åren (blir snart 34). Pratade med min frisör om detta,då hennes man gjort en hårtransplantation. Hon sa att det går inte att göra på kvinnor med långt hår,efterso man "planterar" in hela hårsäcken med hår och allt. Men att den typ är död och håret kommer inte att växa alls. Så man får liksom ha det kort och samma frisyr år ut och år in,för om man klipper håret växer det aldrig ut.
    Ännu fanns det inga transplantationer för långt hår. Men vill du ha kort hår så funkar det såklart lika bra på kvinnor som på män. Men det är SJUUKT dyrt :( 

• Anonym ((Hårlös))

Just det,jag kan tipsa om en produkt som heter Toppik. Ett slags fiberpulver som man duttar i hårbotten och de ställen som hårbotten lyser igenom. Funkar bra på hårfästet oxå så det ser ut som man har mer hår. Dom där små fjunen försvinner liksom och blir tjockare. Finns i alla färger. Går att beställa på eleven.se.

• strut

Kan tipsa om de här: http://europeanhairtransplant.se/gallery/paulina.aspx

Jag gjorde min hårtransplantation där för 4 månader sedan så jag kan inte uttala mig om resultatet än, vilket tar ca 6-12 mån, men de gav ett bra intryck.

Jag betalade ca 23 000, men jag gjorde inte vikarna så jag vet inte vad det kan kosta för dig

• Letisya

Hej på er alla!

Jag kan tipsa om jätte bra hårtransplantation i Turkiet:)

Då menar jag det absolut bästa sjukhuset o läkaren. Dessutom väldigt mycket billigare än i Sverige. Har många vänner som gjort ingreppet just där och de är väldigt nöjda.

Ni får gärna maila om tips. selmaalas@hotmail.com

• Anonym (Nina)

Hårtransplantation är inte att rekommendera för kvinnor eftersom de glesnar diffust.

Däremot kan man förminska pannan genom att lägga ett snitt vid hårlinjen och dra ner. Det kan skilja flera centimetrar. Men det är nåt jag aldrig skulle göra för det kan orsaka stress i hårrötterna när skalpen dras ut och man kan få massiv hårlossning och det är inte alltid det kommer tillbaks. Och dessutom får man ett stort snitt runt hela övre huvudet, från öra till öra, runt hårlinjen som sagt.

Men om man tillhör dom som inte får hårlossning efteråt så kan det bli jättebra, googla och kolla bilder. Det verkar vara många som vill fixa sina höga pannor numera så det blir vanligare. Och kirurgerna blir bättre, men just det där med hårlossning kan ingen veta nåt om innan.

Tycker nog du bör acceptera ditt utseende eftersom det är sådana risker som kanske är helt oacceptabla för dig eftersom du redan vantrivs med tunt hår vid sidorna. Hög panna är faktiskt ett tecken på intelligens, det ansågs i alla fall så förut.

• Anonym (Nina)

PS, googla på "forehead reduction, hairline lowering och /eller foreheadplasty"

• Anonym (Pepp)
    Anonym (Tunnisen) skrev 2012-05-19 15:18:39 följande:

Hej!

Jag har ett problem. Jag är kvinna, fyller 25 i år och har långt och tjock hår - förutom vid tiningen. Jag har en "lång" panna, har alltid haft och har fått det från min far. Jag upplever att mitt hårfäste kryper uppåt, speciellt vid tiningen där det är helt naket.

Jag lider mycket av detta då jag måste ha lugg för att dölja detta, en dröm hade ju varit att komma direkt ur duschen och bara kunna sätta upp allt hår i en toffs och så är man klar. Men jag måste hela tiden plocka fram fönen, föna luggen framåt.

Finns det någon mer kvinna med detta problemet? Eller är jag ensam?
    Jag har tittat lite på hårtransplantationer på nätet, fungerar det verkligen? blir det bra? och vad kan en sådan sak kosta?

Mycket tacksam för alla svar!!  

Regain ska funka. Förut fanns Regain Woman, men den säljs inte längre i Sverige. Enligt tillverkaren kan kvinnor använda den mildare varianten för män.

Svar på tråden Hårtransplantation som kvinna