Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...
Är i samma situation jag med. Har ett stressigt jobb,2 småttingar hemma + att sambon börjat jobba nu. Är av en liten ensamvarg och känner mig själv väldigt bra och vet vad jag vill ha. Tid för mig själv är otroligt viktigt,speciellt nu när man är uppe i varv efter jobbet. Fullt ös på jobbet 5 dagar i veckan och fullt ös hemma från alla håll och kanter. Nu på min semester så har det varit att vara hemma med barnen eftersom sambon jobbar. Visst,jag är hemma på semester och inte behöver jobba men jag känner att jag skulle vilja vara ledig en vecka utan ansvar för att kunna återhämta mig,men det går inte. Det jobbiga är att jag vet att jag behöver,måste ha det för att kunna återhämta mig, vilket i sin tur gör att jag blir grining när det inte går att lösa. Har förklarat att det är det enda jag vill ha,inget mer,men det krockar med hennes jobb. Vilket i sin tur gör att jag blir irriterad.
Många säger att jag har tid på kvällen för egen tid,men så funkar inte jag. För det första så är jag så trött på kvällen eftersom det är fullt ös på dagarna,så jag orkar inte göra nåt på kvällen.Sen så ska det ske på mina villkor med min tid som jag vill ha. Vill inte att nån annan ska bestämma när jag ska spendera min tid. Sen kan jag inte njuta av egen tid om jag är trött. Får inget ut utav det så att säga.
Men det är väl såhär när man har småttingar,det vet jag. All tid går till dom små rackarna men det blir lite jobbigt när man är omringad av måsten hela tiden och man ska anpassa sig till allt och alla både på jobbet och hemma. Känner att det finns inte tid att andas riktigt.