Inlägg från: Köksmästarn |Visa alla inlägg
  • Köksmästarn

Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...

JävligtOrolig skrev 2012-05-19 15:28:28 följande:

Antar att några kommer att skriva att vi skalämna varandra igen. Vet inte varför jag inte bara skiter i allt,men som ni vet, har ju en 5åring att tänka på.Sedan känner jag ju såklart ansvar för mamman med. Vill ju inte att hon blir strandsatt och deprimerad, för då kanske det ger inverkan på våran dotter med.

Sämsta anledningen att fortsätta vara i ett förhållande är "för barnens skull", det kommer verkligen inte gynna dom i framtiden av att ha föräldrar som bråkar. Och det du skriver om att du "känner ansvar för mamman" kan jag känna igen mig i, då mamman till mitt barn har diverse bokstavsdiagnoser, depression och dylikt, så det var en av anledningarna till att jag stannade så länge som jag gjorde, men jag mår hundra gånger bättre idag än vad jag gjorde när vi bodde ihop, visserligen känns det lite trist för barnets skull då idealet är att man ska vara i lag tills döden skiljer en åt, men att känna sig nere, arg och förtvivlad gynnar inte någon.

Ta steget min vän, varför skulle en andra chans vara bättre än den första chans man haft?
    Det är mitt tips iallafall, och behöver du bolla kan du även skicka PM.

Svar på tråden Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...