Inlägg från: Anonym (IBStjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (IBStjej)

Ni med förstoppnings IBS hjälp!

Jag har förstoppnings IBS , jag har inte "poopat" på över en vecka snälla hjälp mig vad ska jag göra? Jag har så fruktansvärt ont i magen och den putar ut nått fruktansvärt iofs brukar den alltid göra det då jag har reaktioner på ALLT jag äter men nu är det extra illa :(

jag kan absolut inte äta fullkorn eller höga halter av fibrer då blir det värre och jag få jätte ont i magen sen är ju bulk och laxerande uteslutet enligt mag och tarmförbundet...Vatten dricker jag rikligt av...

vad ska jag göra??  

• Svar på tråden Ni med förstoppnings IBS hjälp!
  • Anonym (IBStjej)

den variant som jag lider av, det vill säga odefinierat stopp i tarmarna pga att de viker sig, åker in i varandra, blockerar varandra, inte matar framåt.. det är ingen "vanlig" förstoppning som löses med katrinplommon och laxerande saker...
    Laxermedel och bulkmedel stannar kvar i magen o inte vill lämna kroppen.  de vandrar uppåt istället för nedåt..och de fyller ut magen ännu mer...
    jag är laktos intolerant också så jag kan inte ta lactulos och liknande ... 

jag äter frukost direkt när jag vaknar varje dag... 

• Anonym (IBStjej)

Hej allihopa! Jätte bra tips från er alla! :) 
    jag tränar kondition och styrketräning 4 gånger veckan + springa efter barnen varje dag :)
    Dricker 3-4l vatten om dagen, har pröva med frön för några år sedan i några månader men det gjorde ingenting för mig det heller :( Kaffe ger mig fruktansvärd magknip men funderar på att ta en kopp fast jag inte tål det ihopp om att det kanske fungerar!
    Movikol ska jag kolla upp!  

• Anonym (IBStjej)

Hej allihop!! efter nästan 2 veckor kom det igång av sig själv igen men nu har det blivit stopp igen.. :( Men det jag åt precis innan var gurkmeja och det ska tydligen vara bra för tarmarna! Nu har jag ändrat hela min kost men mår fortfarande inte bättre på IBS fronten... men har köpt piller på apoteket mot min svullna och gasiga mage nu som faktiskt hjälper :D Dimetikon Meda hette dom om det är någon annan som också har det problemet! 

jag har hört att endel får igång magen iegnom att stå på huk å gå framåt, kanske låter knäppt men pröva! 

• Anonym (IBStjej)
    lillan156 skrev 2012-05-29 15:08:12 följande:
    Uch för att ha haft det i 2veckor. Jag hade min i 5dagar... Å det tycker jag va jobbigt...
    Så jag lider med dig att de höll i så länge. 
    Provade du blöt lagda linfrön (ska ligga över natten) å Mickrolax å Movikol någon gång?
    Tycker du att Dimetikon Meda hjälper mot svullen mage??
    aaa jag prövade båda men det fungerade inte för mig.. dimetikon meda FUNGERAR KANON!!! :D jag är så lycklig att äntligen kunna ha mina tighta jeans igen :)
  • Anonym (IBStjej)
    lillan156 skrev 2012-05-29 19:15:02 följande:
    Okey! Då måste ja prova det oxå.
    De é så jobbigt tycker jag när man vill ha några snygga tajta byxor på sig,
    om man tex. skall ut på fest/kalas...
    Å så vet man att man skall äta när man kommer dig... Då blir det ju lite väl tajt för magen.
    pga. att magen svullnar så. 
    Antar att jag inte är den ända att tänka/känna så!
    Vet du va Dimetikon meda kostar? Köper man de på apoteket?
    aa det är nästan det jobbigaste med min ibs mitt midjemått ökar extremt mycket när jag blir svullen och det blir jag utav allt..Man blir väldigt osäker på sig själv när man helt plötsligt ser gravid ut igen och folk tittar...:(

dom kostar 85 kr 100 kapslar 200 mg, man tar 1 tablett efter varje måltid man vet att man kommer bli svullen av, i mitt fall efter alla mål. 3-4 om dagen max dom får full effekt efter ett par dagars användande så man märker ingen skilland första dagen.. Dom finns på apoteket både med mindre antalet kapslar och mer. en burk räcker typ en månad.
    hoppas dom hjälper för dig!!

• Anonym (IBStjej)
    dec2010 skrev 2012-05-29 19:25:12 följande:
    Måste bara säga fresten att min ibs blev mkt bättre av lchf.
    jag mår dåligt utav fett så för mig är det inget bra alternativ men jätte bra för många andra som det faktiskt för! :) Har hört många säga att det gjort under för dem!
Svar på tråden Ni med förstoppnings IBS hjälp!