• Viktorsmamma

formatering av bärbar Compaq

Har en bärbar Compaq "Presario CQ61"

behöver formatera den men då jag fick den sommaren 2010 fick jag ingen skiva med i lådan.

har en valid microsoft sticker under med streckkod men den har blivit lite blekt.

går de att formatera den utan skiva?
    vi har min sambos skiva till hans Windows 7 men går de att använda den på min dator?

behöver verkligen blåsa datorn efter 2år + att jag fick bluescreen igår som inte gjorde saken bättre med datorn.

hoppas nån datakunnig finns här som kan hjälpa mig!  

• Svar på tråden formatering av bärbar Compaq
  • Frontline

Klart att det går, stoppa i W7 skivan i datorn och starta om den, sen följer du bara instruktionerna.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • katalysator

Du kan använda vilken skiva som helst med samma operativsystem, bara du anger din egen aktiveringsnyckel. Kan du läsa koden från klistermärket? (Hett tips i så fall är att fota/skriva ner den innan det blir helt blekt).

• Viktorsmamma

jag har 3 streckkoder under på lappen och bara siffrorna under övre streckkoden är synlig och läsbar..

kommer de inte funka att insallera mitt op. system då?
    är helt dålig på datorer.

hittade ett "produkt ID" på datorn är det nått ja kan behöva?

den gick att starta nu efter natt vila med batteriet urtaget men blir väldigt varm direkt. 

• IsDimma

Jag har inte en likadan dator som du men på min egen laptop så ligger alla dom där viktiga systemfilerna på D så det är bara att formatera om och börja om på nytt.

• Viktorsmamma

2 streckkoder skulle de stå.

man ser att de stått något under och över den halvtbortsuddade streckkoden men man kan inte tyda vad de stått..

på de siffrorna som är synliga är det "6siffror  - 3siffror" EX. 123456-789.

• Viktorsmamma
    IsDimma skrev 2012-05-20 13:06:18 följande:
    Jag har inte en likadan dator som du men på min egen laptop så ligger alla dom där viktiga systemfilerna på D så det är bara att formatera om och börja om på nytt.
    på D? där står de såhär:

går inte att klicka vidare 
  • Viktorsmamma

räcker de siffror jag har från undersidan och ev. "produkt nyckeln" för en formatering eller behöver jag något mer?

ska bara spara alla bilder fr. datorn på usbminnet så ska den formateras sen.

går de att formatera utan skivan om jag itne hittar den? 

• Frontline
    Viktorsmamma skrev 2012-05-20 13:21:07 följande:
    räcker de siffror jag har från undersidan och ev. "produkt nyckeln" för en formatering eller behöver jag något mer?

Till min har jag 5 olika siffer och bokstavskombinationer typ JD44Y  D872D  WT3YG så ska det se ut...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Legacy
    Viktorsmamma skrev 2012-05-20 13:21:07 följande:

Du har en återställningspartition som du ser på din dator den borde du komma åt när du startar upp datorn och trycker typ F12 och väljer bootalternativ där. Kolla!
    A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  • Legacy
    Legacy skrev 2012-05-20 13:23:31 följande:

Du har en återställningspartition som du ser på din dator den borde du komma åt när du startar upp datorn och trycker typ F12 och väljer bootalternativ där. Kolla!

F10 ska det vara på din datior, tryck det flera gånger PRECIS när din dator startar upp du borde få upp menyn då. DU vet precis efter du tryckt på powerknappen så fortsätt trycka med en sekunds mellanrum tills du får upp menyn
    A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
Svar på tråden formatering av bärbar Compaq