• tyffing

Efedrin

Min flickvän har världens snyggaste figur. Hon håller på mycket med fitness träning. Problemet är att hon håller på med att ta efedrin ( efedrina level)  några gånger i veckan för att hålla nere hungerskänslorna.  Jag har sagt till henne det är farligt. Dock hon säger hon har gjort så i flera år ochhar  inga problem att sluta. Jag märker inga problem hos henne i övrigt. Vad tror ni ? hur skall jag hantera detta ? 

• Svar på tråden Efedrin
  • tyffing

Hon köper det lagligt i Spanien ( finns på vanliga apotek och heter Efedrina Level) . Hon hävdar att det är ok att ta in i Sverige eftersom endast tmindre dos. Hävdar att det är ok enligt EU lag att göra så , men ej enligt sveriges lag. Dock om det skulle blir problem backar visst nog snart tullaren. Hon är mycket övertygande när hon kommer igång. Hon är jurist så misstänker hon har kollat upp detta. 

• tyffing

Tack för råden. Vi fundera att gifta oss och skaffa barn därför funderar jag mycket på henne och att hon mår bra.  Jag är 15 år äldre än henne och har barn sedan tidigare så jag är lite nervös med att hon använder droger. Vi har bara varit ihop ett år.  

• tyffing

Hon har inte rcept på det i sverige. I spanien behövs det inte. 
    Missbruket hon har är efedrin ( centalstimulerande drog).
    Hon äter 1-2 50 mg i vecka. 

• tyffing

Låter inte bra. Vill inte sluta som pensionär med några vilda 10 åringar. 

• tyffing

Jag har gogglat på dem även på FASS men desto mer information jag hittar desto osäkrare blir jag.  Funderar på att skaffa någon typ av placebo tabletter och byta för henne och säga att hon nått toleransnivå.  Problemet jag ser framför mig är hon kommer bli fet  med barn och graviditet.  Så var det med min gamla kärlek.   

• tyffing

Hon kör bara bra mat och mycket proteiner. Hon tränar varje dag något. Plus kör hårt med mig i sängkammaren så gott som dagligen.  Hon är extremnt mån om sitt utseende. 

• tyffing

Jag dricker inte kaffe:) men samtidigt  så är väl knappas koffein i samma liga som effedrin?

Min fd hävdar dock att koffein är mycket farligt och att under graviditeten så drack hon inget kaffe.  När jag undrade över det släpade hon mig till en doktor som hade ett allvarligt samtal med mig om koffein (detta var i USA i början på 90-talet).   Han sa typ att att till alla som vill ha barn rekommenderar han inte koffein varken innan akten eller under graviditet. Jag trodde det var ett aprilskämt först, men efter sett en plansch på väggen där man hade upp farligheter med coffein, cocaine och heroin under graviditet blev jag lite tvekande.   Efter det slutade jag att dricka kaffe.

• tyffing

Bra synpunkter. Misstänker också hon har ätstörning för hon har konstiga klagomål på mat ibland. Som att fitness flingorna ser ut som som smutsig hud på fötterna.

Svar på tråden Efedrin