• prop19

Efedrin

listoplisto skrev 2012-05-20 13:11:40 följande:
    Det är ok att ta in om hon kan visa att hon har recept på det. Finns info om efedrin (regler osv när det gäller läkemedels- och/eller dopingklassade preparat) på Läkemedelsverkets hemsida.
    Jaha, vad spelar det för roll om hon inte idrottar då Skrikandes
  • prop19
    tyffing skrev 2012-05-20 13:09:43 följande:
    Hon köper det lagligt i Spanien ( finns på vanliga apotek och heter Efedrina Level) . Hon hävdar att det är ok att ta in i Sverige eftersom endast tmindre dos. Hävdar att det är ok enligt EU lag att göra så , men ej enligt sveriges lag. Dock om det skulle blir problem backar visst nog snart tullaren. Hon är mycket övertygande när hon kommer igång. Hon är jurist så misstänker hon har kollat upp detta. 
    Man får föra in efedrin till Sverige.
    Dock om hon säljer det vidare, det är då problem kan uppstå.
  • prop19
    Anonym skrev 2012-05-20 13:40:13 följande:
    Använd sjukhus, socialstyrelsen, läkemedelsverket som källor. Här på fl finns många drog-förespråkare som inte gillar den svenska lagstiftningen och vill avkriminalisera droger.
    Efedrin är inget som ni knarkkrigare klassar som drog, det är bara lite starkare än koffein.
    Och de rusgivande effekterna är mycket snarlika koffein, och även vid överdosering så har det samma egenskaper som koffein:
    dvs otrevliga effekter uppkommer.
  • prop19
    Anonym skrev 2012-05-20 13:40:13 följande:
    Använd sjukhus, socialstyrelsen, läkemedelsverket som källor. Här på fl finns många drog-förespråkare som inte gillar den svenska lagstiftningen och vill avkriminalisera droger.
    Och btw, det är fullt tillåtet att inneha efedrin. så vad det har med avkriminalisering av droger kan man verkligen ta sig en funderare på.
  • prop19
    tyffing skrev 2012-05-20 13:49:30 följande:
    Jag har gogglat på dem även på FASS men desto mer information jag hittar desto osäkrare blir jag.  Funderar på att skaffa någon typ av placebo tabletter och byta för henne och säga att hon nått toleransnivå.  Problemet jag ser framför mig är hon kommer bli fet  med barn och graviditet.  Så var det med min gamla kärlek.   
    Att använda efedrin på detta sätt innebär bara man är lat och inte orkar ta tag i sitt matintag.
    Skulle gissa att hon kommer ha större problem med det psykiska beroendet då rädd för gå upp i vikt, eller inte klara hålla vikten.
  • prop19
    Anonym skrev 2012-05-20 13:49:29 följande:
    Efedrin

Efedrin används framförallt av unga kvinnor i fitness-sammanhang. Preparatet marknadsförs som ett fettförbrännande b

jaha, jag förstår inte vad du vill ha sagt?
    hade det inte varit enklare att klistra in länken och sen göra ett påstående eller nått.
  • prop19
    Anonym skrev 2012-05-20 13:52:25 följande:
    Hört talas om att äta en bra kost och motionera?
    Vad är bra kost?
    Bara titta i trådar om hålla vikten eller om diet, så säga ALLA olika.
  • prop19
    tyffing skrev 2012-05-20 14:17:46 följande:
    Jag dricker inte kaffe:) men samtidigt  så är väl knappas koffein i samma liga som effedrin?

Min fd hävdar dock att koffein är mycket farligt och att under graviditeten så drack hon inget kaffe.  När jag undrade över det släpade hon mig till en doktor som hade ett allvarligt samtal med mig om koffein (detta var i USA i början på 90-talet).   Han sa typ att att till alla som vill ha barn rekommenderar han inte koffein varken innan akten eller under graviditet. Jag trodde det var ett aprilskämt först, men efter sett en plansch på väggen där man hade upp farligheter med coffein, cocaine och heroin under graviditet blev jag lite tvekande.   Efter det slutade jag att dricka kaffe.
    Likheterna mellan koffein och efedrin är väldigt många.
    Och faktum är att efedrin är inte mycket starkare än koffein.
    Så jo, skulle säga dom är i samma liga.

Vad du måste veta är att även koffein har hälsorisker, som helt klart är i paritet som med efedrin.
    Överdoserar du av koffein så dör du, och en extremt otrevlig resa till döden uppe på detta.
  • prop19
    Anonym skrev 2012-05-20 14:29:23 följande:
    Dödlig utgång av tabletter med detta ser jag som en rätt allvarlig bieffekt. Få henne att sluta.
    Ehh?
    Hur vanligt är det tror du?
    Förstår inte ditt syfte att skrämma livet ur TS, vad vill du uppnå med det?
Svar på tråden Efedrin