• Anonym (KLIIIIIIAR!!!!)

Har svamp... men kliar i analen oxå?????

Har haft svamp underlivet flera månader. Använt salva och vagitorier från apoteket, helt värdelöst!!!
    Fick Flucosanal utskriven över tele, en tablett som är engångsdos, har funkat förr men inte denna gång.

Klådan finns kvar, jag blir svullen o blöder.

Frågan är... det kliar enormt i analen!!!!! Svamp där med???

Vad ska jag göra?? Blir gaaaalen!       

• Svar på tråden Har svamp... men kliar i analen oxå?????
  • view

Kan vara springmask! På tjejer kan det klia i underlivet oxå.

• Anonym (KLIIIIIIAR!!!!)
    view skrev 2012-05-20 20:16:45 följande:
    Kan vara springmask! På tjejer kan det klia i underlivet oxå.

Har oxå tänkt springmask men jag ser aldrig nån mask...?!

Anar att jag har hemorojder, ganska så ofta gör dte ont att bajsa och jag blöder. Ser inget utanför, de finns kanske precis innanför? Kan det va de som kliar?  
  • Anonym

Vad jag har hört kan svamp komma om man äter mkt sött och mycket kolhydrater, och då kan även tarmen engageras.... Har dock inga tips på vad du kan göra, äta syrliga saker, dricka tranbärsjuice kanske?

• view

Ts: kan va men gå till läkaren eftersom att det inte hjälper.

• Anonym (Wildrat)

Du kan ha svamp där också. Ring läkaren igen och be att få tabletter som man tar i flera dagar. Flera dagar i rad ska det vara också, de funkar bäst.

Alternativ går du till Apoteket och köper Cortimyk och smörjer med ett par ggr om dagen i en vecka. På tuben står det att den är mot fotsvamp men den funkar lika bra i underlivet. Smörj överallt där du kan tänkas ha svamp.  

• Anonym (xyloproct)

Jag hade ocksa svamp och trodde att det var darfor det kliade dar bak.
    Men det rackte for mig att smorja med "Xyloproct", salva man koper pa apoteket och forvarar i kylskapet.
    Det gick over pa bara nagra dagar! Vart att testa!!!

• Anonym (brittan)

Du behöver ha längre behandling av Flucosal (stavning?). Hade samma som dig förra sommaren, fick utskrivet sex tabletter, en i veckan i fyra-sex veckor. Är det en kraftig infektion, räcker inte en kapsel.

Xyloproct mildrar, men botar inte, eftersom det är svamp hon har.

Be även om att få "svamp-salva" mot klådan, smörj in både underliv och anal.

Svar på tråden Har svamp... men kliar i analen oxå?????