• Anonym (fan)

Jag tänker få cancer och anorexi för att bli accepterad

Jag är blek och mullig/tjock. Pga detta märker jag att folk ser mer annorlunda på mig än när jag vägde 10 kg mindre och var jätte brun pga solarium. Är 162 cm och väger 59 kg, har stora höfter vilket får mig att se ännu tjockare ut och egentligen vill jag inte se ut som man "måste", men det känns som jag inte har så mycket annat val... man blir inte lika accepterad med min nuvarande vikt och hudfärg. Så jag får väl få ätstörningar och cancer, så kanske ni accepterar mig bättre, jag kanske får mer värde i era ögon? :( FAN, varför är det såhär?

• Svar på tråden Jag tänker få cancer och anorexi för att bli accepterad
  • Venne

Du har en helt normal vikt och ligger inte ens på gränsen för övervikt. Det kanske inte ens är din vikt som är problemet egentligen? Vad är det som har gått snett egentligen? På vilket sätt känner du dig inte accepterad? Jag menar hur yttrar det sig?

• Anonym (Va..)

Får man fråga varför du tror att du skulle bli mer accepterad ifall du hade cancer och ätstörningar? 

Och 59kg låter inte som särskilt mycket.. 

• alice85

Ja jäklar, jag är 160 och väger 56 kg, är också blek men har aldrig kommit på tanken att jag skulle vara ful för det. Jag tycker att jag är lagom smal och intressant blek! Rockar dita von teese-looken :) Varför vill du vara undernärd och brun, vill du se ut som nån bloggfjortis?

• Anonym

och med accepterad..menar du då att du inte får lika mycket uppmärksamhet längre för att du inte längre ser ut som en stereotyp bimbo, utan som en helt normal och normalviktig tjej?

• Nape

Det är nog DU som får jobba på att acceptera dig som du är. Jag är ungefär lika lång, väger ungefär lika och japp, jag  är blek. Blir inte alls dåligt behandlad och gillar mig själv.

Jobba med själförtroendet!

• La Lola

Ja din stackare...det är verkligen synd om dig.

Serisat; du borde gå till nån o prata av dig o som kan hjälpa dig att se på dig själv på ett vettigare sätt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-05-20 21:35:29 följande:
    Ja din stackare...det är verkligen synd om dig.

Serisat; du borde gå till nån o prata av dig o som kan hjälpa dig att se på dig själv på ett vettigare sätt.
    Seriöst
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Lilla vännen du är alldelles normalviktig. Du behöver stärka din självkänslao ch behöver nog få hjälp med det. Hur gammal är du?

• Anonym (fan)

När jag var smalare och brunare såg fler "upp" till en, nu känns det som folk ser ner på en för man har fett här och var och för att man inte springer till solariumet eller ut i solen så fort solen kikar fram.Jag ser ut att väga mer än 59 enligt mig själv, snarare 65-68 kg pga låren. När jag var smal fick man alltid kommentarer och ansågs mer kvinnlig...

• Anonym (fan)
    Anonym skrev 2012-05-20 21:36:52 följande:
    Lilla vännen du är alldelles normalviktig. Du behöver stärka din självkänslao ch behöver nog få hjälp med det. Hur gammal är du?
    25. Hela min uppväxt har varit "vikt hysterisk" och varje gång man träffar familjen får man kommentarer om sin kropp och vikt...
Svar på tråden Jag tänker få cancer och anorexi för att bli accepterad