Du måste logga in för att svara i en tråd.

• changes

sprack över klitoris

När huvudet var i genomskärning avtog plötsligt mitt värkarbete (AJ!) och när det väl kom igång igen gick det för fort så jag sprack uppåt. Endast en liten bristning klockan 8 på inre blygdläpparna, men sprickan uppåt går över klitoris. Kan tillägga att jag kände när det brast....ajajaj.

Är det fler som har erfarenhet av detta? Kommer känseln vara lika efter?

• Svar på tråden sprack över klitoris
  • Barbabok

Klitoris är ju mer än bara "knoppen". Går ner på vardera sida ca 8cm. Jag sprack bl.a. som ett Y och ja känseln finns kvar.

• changes

Jag känner ju när jag tvättar där nere att jag har känsel såklart, men kommer det påverka hur jag kommer känna där under sexet?

Men känns skönt att höra att du har känseln kvar Barbabok, då vågar jag hoppas att allt blir "som vanligt" igen

• Itsbarbiebitch

Jag sprack på klitoris enligt min förlossningsjournal (bebis vägde 4500 g och huvudomfånget var 39 cm) och kikar jag där nere så ser jag att det är som ett ärr efter stygnen mitt över hela liksom. Det är nog lite skillnad mot innan - med känseln alltså. Men det är så passs liiite så det är inget som stör :)

• livhog

Jag sprack över klitoris men känner ingen skillnad idag :)

• uglygodcilla81

Sprack också där, och några månader efter förlossningen så ömmade det där ibland. Men sen när man kunde ha sex på riktigt igen (efter att jag slutat amma, aj vad amningshormonerna inte är bra för underlivet....) så kan jag konstatera att sex är MYCKEt bättre än innan graviditeten!! =)

• Broman

Jag sprack över klitoris och hade ont ett bra tag, tex. om jag gick för mycket fick jag ont. Var typ som träningsvärk.. går inte att förklara. Första orgasmerna gav mig träningsvärk, men efter ett par gånger så kändes det inte alls. Idag 6 månader senare, både känns det och ser ut som vanligt där nere.

Svar på tråden sprack över klitoris