Inlägg från: moruppgren |Visa alla inlägg
  • moruppgren

Åderbråck i underlivet

Sitter själv här gravid i v 32 och mina åderbråck i underlivet blir bara värre och värre. :(

Jag läste någonstans att knipövningar skulle vara bra. Kör stenhårt på det just nu.

Själv märker jag väldigt stor skillnad om jag varit mycket på benen under dagen. Som igår var jag uppe hela dagen och det gjorde så jävla ont på kvällen sen.

• moruppgren

Så stödstrumpor funkar alltså?
    Min barnmorska sa att det inte skulle göra någon skillnad :/

Micalela - Själv tog jag spegeln och tittade ner. Haha. Gjorde så jävla ont när jag var ute och gick och så kände jag en stor knöl. Fick panik och bad maken titta. Men han vägrade :P Så jag fick titta efter själv.
    Men har man mycket besvär ska man ringa HC och få träffa en läkare.
    Själv har jag inte varit så pepp på att visa upp mig, väntar gärna med det till förlossningen ;P

• moruppgren

Jag hade åderbråck under min förra graviditet också, men dom kände jag inte av på samma sätt. Men ett brast under förlossningen så det blev jäkligt blodigt. Såg bara värre ut än vad det var och det gjorde inte så jätte ont heller. Stack till då det brast och sen kände jag det inte mer.

• moruppgren

Annzofie - Vart kan man beställa sådana strumpbyxor? :)

• moruppgren

Tack! :D
    Hade ju som sagt varit skönare att behöva gå i strumpbyxor på vintern. Ser inte fram emot att vara höggravid i sommar. Exakt 2 månader kvar till BF nu :)

• moruppgren

Verkligen skönt! Åderbråck i underlivet är inget jag öppet diskuterar med andra i mitt vardagliga liv. ;P

Svar på tråden Åderbråck i underlivet