• jojjo78

Åderbråck i underlivet

Har samma här. Men har från vaden och upp till låret och upp i underlivet. Gör satans ont när man har stått och gått mycket. Mina går tillbaka ganska mycket om jag lägger mig ner men kommer tillbaka så fort jag ställer mig upp igen :( blir ju lite nojjig inför förlossing kan dom spricka när man krystar??? dom är ju så jäkla stora ju... Jag kör med stödstrumpor men tycker inte att dom hjäper varken från eller till. Sen nu blir de ju värre när värmen kommer ute sa min bm.

• jojjo78
    afa skrev 2012-05-24 19:39:55 följande:
    Åh vad skönt att läsa att man inte är ensam!!

Är inne i v 28 nu och har haft riktigt mycket besvär med åderbråck i underlivet i ca 2-3 veckor.
    Stödstrumpor funkar ganska bra för mig men har ändå ont från morgon till kväll. Har pratat med min bm som säger att jag ska ligga ner med benen i högläge så ofta jag bara kan. Känns lite svårt när jag jobbar på en vårdavdelning och går/står hela dagarna. :/ Hon sa att jag skulle kontakta min läkare och diskutera sjukskrivning om jag tyckte att det gjorde alltför ont.
    Så min läkare ska jag få träffa på måndag i hopp om 50 % sjukskrivning.
    Tror ni man kan få det?

Hej har precis som dig. Och har blivit 50% sjukskriven. För att kunna vila mycket. Men går ju snart på min graviditetspenningen.
  • jojjo78

Var hos doktor idag och hon sa att mina åderbråck var Väldigt stora :( Och dom kommer ev inte gå bort efter grav. Så blir nog op då. Hatar dom och dom gör ju så jäkla ont. Den på låret är som en stor druver med klasar. OCH blygläppar jätte stora :(

Svar på tråden Åderbråck i underlivet