• Emmie02

LH-tester

Köpte ägglossningstester från en sån där hemsida med billiga äl tester och fick hem dem idag, äter pergotime enkelkur och har aldrig velat använt äl tester men tänkte att jag kanske skulle prova har varit på två VUL då sista visade en blåsa på 13 mm på dag 13 och gyn trodde jag skulle ägglossa lite senare i veckan.

Fick iallafall hem testerna idag och tog ett, strecken skulle bli lika starka för äl stog det men det var lite svagare än kontroll testet men dock ett streck, betyder det att äl inte sker ännu men att kroppen har börjat producera LH hormon och att äl är på gång?

Någon som vet hur det ligger till med dessa tester igentligen? ska ta ett imorgon och sparade det gamla så jag kan jämföra om det blivit starkare :)

• Svar på tråden LH-tester
  • Emmie02
    Hannathu skrev 2012-05-21 21:03:31 följande:
    När ett streck har varit svagare för mig har jag inte haft ägglossning utan fått vänta 12-24 timmar och testa igen Senaste enkelkuren blev det aldrig någon ägglossning - äggblåsorna krympte ner igen istället. Vid dubbeldos har det funkat

Så att det visade två streck fast det ena svagare än kontrollstrecket så tyder det inte på en hormon stegring är på gång men inte fullt ut? Ska ta ett nytt imorgon och jämföra om det blivit starkare :)
  • Emmie02
    Hannathu skrev 2012-05-21 23:31:50 följande:
    Precis så. Stegring av LH men inte tillräckligt än.

Underbart då är det på gång :) hoppas jag får se nån skillnad imorgon :) fick bruksamvisning med testerna men det stod inget om de men tyckte att det borde fungera så :) tack för svar :)
  • Emmie02
    Hannathu skrev 2012-05-22 06:42:43 följande:
    Du kan missa peaken i sämsta fall, det händer att den hamnar mitt emellan två testtillfällen

Okej, vi har sex varannan dag isåfall om vi skulle missa det, är mest för att prova om de fungerar har pco och har hört att de kan vara missvisande. Strecket var starkare idag men inte lika som kontroll strecket :)
  • Emmie02
    Hannathu skrev 2012-05-22 12:30:35 följande:
    har fått äl efter dag 17 om jag överhuvudtaget fått någon på pergo Emmie - stegring men inte tillräckligt än, hoppas det blir starkare. När jag inte fått något starkare än det så har jag inte fått ägglossning men jag håller tummarna för dig!

Jag tycker det är bra endå att det blev starkare, i fredags på vul dag 13 var ett ägg 13mm men gyn trodde jag skulle ägglossa senare än vanligt, är dag 17 idag och de flesta som jag läst om som ätit pergo har haft äl kring dag 17-24 så de verkar inte vara nå ovanligt :) hoppas det är starkare imorgon :)
  • Emmie02
    Thunderkatten skrev 2012-05-22 11:11:29 följande:
    Jag har oxå pco och har kört med pergotime och tidigare med äl-stickor. Jag är inte alls förtjust i dem utan skaffade tillslut en fertilitetsmonitor istället. Får väldigt sen äl av pergo, tidigast dag 19. Stickorna brukar då visa ett lite starkare streck så pass många dagar att man tror man ser i syne till slut. När äl sen till slut kommer brukar mitt test-streck bli starkare än kontroll-strecket men för säkerhets skull brukade jag då ta ett digitalt test bara för att vara säker. Det är så skönt att få se den där "glada gubben". :) Men nu har jag som sagt en monitor så jag slipper tolka. Om du vill kan jag ladda upp en bild på hur en sticka ser ut för mig idag. Fick utslag på monitorn i morse så det borde fortfarande vara tillräckligt starkt för en sticka tycker jag. :)

Hade gärna sett en bild men är nog försent nu, har jobbat! Hade/ har inte så mycket förväntningar på äl test, tycker de är en turn off för mys men eftersom det är första kuren så ville jag prova. Gyn trodde jag skulle ägglossa men senare än normalt, vi kommer inte missa heller endå eftersom vi har sex varannan dag. Men skulle de visa positivt så kommer vi nog att få till de ett par gånger extra ;) Det sticker kring lillmagen inne i liksom, plus att tappen känns som vid äl vad jag läst öm är den också gör lite ont vid sex. Lite mer flytningar än vanligt :) tar allt det som tecken på att det händer saker därnere :)
  • Emmie02
    Thunderkatten skrev 2012-05-22 23:05:52 följande:
    Så här ser mitt ut idag (teststreck till vänster i bild). Egentligen är det fusk för jag tog en äl-spruta vid 3-tiden igår. Vi har gått över till IVF (FET, stimulerad mha pergo) och om jag får äl på en onsdag kan vi inte sätta tillbaka ett av mina 3-dagarsodlade embryon för då krockar insättningen med helgen. Utifrån ett vul igår bedömdes att risken var väldigt stor att äl skulle bli just på onsdag (cykeldag 24) så då fick jag sprutan för att skynda på den en dag. Äl kommer typ 36 timmar efter att man tagit sprutan. Men hur som helst så är det så där mina test ser ut när jag får en pergo-äl. Det är första FET så i vanliga fall när jag tagit pergo så har det inte spelat nån roll när äl blir så jag har inte tagit nån spruta och testen har ändå blivit så där starka. Det här var min 8:e pergo-omgång, enkeldos, och första gången äl inte kommit mellan dag 19-21. Men just den här gången så stannade den första äggblåsan i växten så en på andra sidan tog över och då tog det längre tid. :) Du får säkert lika starkt som jag när det väl är dags och då kommer du knappast att missa det. :) Kram!

Okej då vet jag hur jag ska tolka dem, blir lättare när man får se hur de ser ut i verkligheten. Gjorde ett i morse när jag vaknade och de strecket var svagare än igår :/ tror inte de fungerar som de ska pga pco men ska testa hela cykeln tills mens kommer, ger inte upp :)
  • Emmie02
    isadora81 skrev 2012-05-23 13:52:10 följande:
    Jag har streck hela tiden och det är det väldigt många som har. När ägglossningen kommer så blir det en peak av lh och det är det som kallas stegring. Det betyder att först är testet inte positivt och strecket är ganska svagt och sen helt plötsligt så blir det starkare än kontrollstrecket. Det är inte alls alla som får en långsam stegring som man kan följa utan för de flesta är det som triss. "Plötsligt händer det". :)
    haha okej, får fortsätta testa och sexa så ska det nog gå bra :)
  • Emmie02

Tjejer ägglossningsdags? för mina ögon ser de likadana ut, det längst ned är senaste. Har skrivit på dem men de syns kanske inte. De näst längst ned är från imorse och de längst ned är precis gjort, cd 18 :) Vad tror ni? :)

• Emmie02

Man ska nog inte kolla morgon urin, den senste stickan är gjord på andra kissen idag :P Haha kul det lät! typiskt mig som när jag ska ha mens så behöver jag kanske kissa två gånger om dagen samlar på mig vatten som bara den kanske lika när jag ska ägglossa, har inte kissat sen klockan nio och var inte spec kissnödig nu heller. 

Såg nu att jag börjat fått äggvite liknande flytningar också med långa bryggor, men har också lite vanliga vita lotion flytningar fortfarande. Molar i magen också men det tycker jag det gjort sen förra veckan, lite mer nu kanske :)

vad tror ni kommer jag att ägglossa eller är testet negativt?

• Emmie02

lägger upp en närmare bild på mitt senaste test, är alldeles till mig har hela tiden hoppats men endå inte vågar tro att vi skulle kunna få en äl efter allting :)

• Emmie02
    isadora81 skrev 2012-05-23 16:23:24 följande:
    Det där ser positivt ut. Om det är positivt så spelar det ingen roll om man dricker vatten innan testet eller om man tar på morgon- eller kvällsurin. Det är så pass hög koncentration så att det är positivt i alla fall. Ta igen om några timmar och se om det är lika starkt. Då är det nog verkligen positivt. Annars kan jag tipsa dig om att komplettera med tempning. Då ser man på tempen att ägglossningen har varit. Det tillsammans med ett positivt test gör att man kan vara helt säker på att det har skett ÄL.

Okej ska ta ett test senare ikväll :) har aldrig tempat mig faktiskt, så vet inte vad jag normalt brukar ha :/
  • Emmie02

Jag har ägglossning, tog ett till test nu och då var test strecket starkare än kontroll strecket har tagit ett kort men går inte att lägga in från telen :) lägger in det sen :) så nu ägglossar jag mellan 12-48 timmar :) underbart är så himla glad :)

• Emmie02
    isadora81 skrev 2012-05-23 17:57:00 följande:
    Om du blir gravid nu så är det ju perfekt och annars kan du börja tempa nästa cykel. Om du tempar från mensens start eller några dagar efter så hinner du få tillräckligt många temp-punkter för att se när höjningen kommer. Framförallt om du får ett positivt ÄL-test.

Okej, trodde man varit tvungen att göra det flera månader för att veta säkert, då ska jag göra de om vi inte blir gravid den här månaden :)
  • Emmie02
    Thunderkatten skrev 2012-05-22 23:05:52 följande:

Så här ser mitt ut idag (teststreck till vänster i bild). Egentligen är det fusk för jag tog en äl-spruta vid 3-tiden igår. Vi har gått över till IVF (FET, stimulerad mha pergo) och om jag får äl på en onsdag kan vi inte sätta tillbaka ett av mina 3-dagarsodlade embryon för då krockar insättningen med helgen. Utifrån ett vul igår bedömdes att risken var väldigt stor att äl skulle bli just på onsdag (cykeldag 24) så då fick jag sprutan för att skynda på den en dag. Äl kommer typ 36 timmar efter att man tagit sprutan. Men hur som helst så är det så där mina test ser ut när jag får en pergo-äl. Det är första FET så i vanliga fall när jag tagit pergo så har det inte spelat nån roll när äl blir så jag har inte tagit nån spruta och testen har ändå blivit så där starka. Det här var min 8:e pergo-omgång, enkeldos, och första gången äl inte kommit mellan dag 19-21. Men just den här gången så stannade den första äggblåsan i växten så en på andra sidan tog över och då tog det längre tid. :)
    Du får säkert lika starkt som jag när det väl är dags och då kommer du knappast att missa det. :) Kram!

tog ännu ett test nu när jag kom hem och det var som du sa. test strecket kom före kontroll strecket till och med och det är mycket starkare nu är det inga tvivel nå mer :)

föresten kan det vara så att även om testen visar att lh stegring har skett så kan äggblåsan gå tillbaka innan det släpper? Inte för att jag tror det har jätte ont i magen, kramar liksom ordentligt plus att mitt humör inte varit det bästa idag och tillägger bara där att jag jobbar i matbutik och måste vara trevlig och ha tålamod :P
  • Emmie02

Tack för att ni har hjälpt mig är otroligt tacksam för alla svar och peppningar jag fått :) Tur man har FL då man är ganska grön :P

ja de hoppas jag såklart, men mitt mål var att ha ägglossning, skulle jag vara gravid om två veckor är det bara ett plus i kanten :) skulle de inte bli nån graviditet skulle vi får dubbelkur pergo redan nästa månad men nu vet jag att jag lyckas på enkel kur :)

• Emmie02
    isadora81 skrev 2012-05-24 19:43:28 följande:
    Nästan alltid efter höjning så får man ägglossning. Även det kan man se om man tempar. :) Så om det inte tar sig denna cykel så kan du tempa nästa gång. Men med stor sannorlikhet så får du ett plus om två veckor. Det tror jag!
    är det nån spec regel när man tempar som man måste följa? Tidpunkt mm. Som sagt är ganska grön ;)
  • Emmie02

hej tjejer hoppas ni är kvar ni hjälpte mig så bra sist så frågar er nu. imorgon är det precis 14 dagar sen äl testerna visade positivt första dagen visade pos i tre dagar. Tog iallafall ett nytt äl test nu ikväll, har inte fått min mens, har inga spec känningar förutom vanliga innan min mens brukar komma som typ ömma svällda bröst, lite små drag i magen, hård och uppblåst mage. Men det brukar jag kunna ha, därför jag varit skengravid så många gånger :P

Iallafall nu till själva grejjen testet var super positivt som ni ser och jag borde väl inte ägglossa en gång till? kan de likväl visa en eventuell grav som att mensen ska komma eller hur ska jag tyda det, tänkte gravtesta imorgon eller torsdag :)
Svar på tråden LH-tester