hur länge väntade ni innan ni beslöt er för att söka hjälp??
hur många frösök utan skydd väntade ni innan ni beslöt er för att söka hjälp??
vad hade ni försökt för oliak metoder etc. innan ni beslöt er för att söka hjälp??
hur många frösök utan skydd väntade ni innan ni beslöt er för att söka hjälp??
vad hade ni försökt för oliak metoder etc. innan ni beslöt er för att söka hjälp??
Vi har försökt i 2 år (fast kanske inte så noga) och nu bestämt att vi försöker fram till sommaren. Har inget hänt då får det bli utredning.
Vi har försökt i 2 år (fast kanske inte så noga) och nu bestämt att vi försöker fram till sommaren. Har inget hänt då får det bli utredning.
Hej, vi väntade i ca 4 år med att söka hjälp. Har varit gravid en gång (missfall) och har hela tiden tänkt att "nästa månad blir det nog en bebis i magen". Har nu varit på läkarbesök och fått veta att vi troligtvis aldrig kommer att få barn spontant, jag har tydligen endometrios och min makes simmar för sakta.... Med andra ord onödiga fyra år, så ett tips är: vänta i så länge på att söka hjälp.
Jag har försökt sen i mars -05 och ringde idag.
Vi väntade i ca 3,5år!
För oss tog det bara 6 månader, men det var för att jag var helt utan mens, men vi utredde bara varför min mens strula, och jag måste ner i vikt innan vi får hjälp, men nu efter 3,5 år ska vi börja en utredning som utreder resten, gubben och kollar mina ägg o så vidare (vet inte exakt va som kommer hända)
vi har myst utan preventivmedel i tre år och ansträngt oss mer i ett år. Vi har provat i stort sett alla skrönor och produkter från hälsokost utan resultat. För att inte tala om alla ställningar och mängden på myset :). Nu har vi varit på första besöket på gyn för utredning och jag ska göra en tittholsoperation den 16 för att utesluta endomentrios och chokladcysta. lycka till!
vi har försökt i 12 månader nu. Trött&ledsen, ska söka hjälp imorgon har jag tänkt! Skrev precis ett inlägg om Octaviakliniken i sthlm, har nån av er inne på denna tråd erfarenhet av dem? Är ute efter ett trevligt ställe att vända mig till... Skulle vara skönt att få svar på var felet är. Som loobilo skrev, onödigt att vänta för länge...
Vi sökte hjälp efter ett år. Jag är 26år och min sambo är 38år, så det känns som att vi inte har hur mycket tid som helst att misslyckas....