• Medusan

Bonusdottern mår dåligt och jag känner mig maktlös.

Finns det ingen möjlighet att de kan få flytta hem till er? Det är min spontana tanke. Det skulle säkert vara jättebra för henne.

Jag känner igen mig själv då mina föräldrar separerade då jag var 4 och jag bara var hos mamma varannan helg och det enda jag egentligen ville var att flytta dit. Grät varje gång jag skulle åka hem till pappa igen. Önskar inget annat barn den ångesten

• Medusan
    kotten91 skrev 2012-05-22 18:10:15 följande:
    Näe ja kan förstå att de blir jobbigt att prata med oss under mammas tid. Känns bra att de är normalt iaf.

Nu är de så att vi mer än gärna vill ha dom
    Mer och min sambo har stridit i 4 år men de går inte att lösa pga mammans flyttar.

Men finns de inget vi kan göra för å hjälpa flickan. Ja tänker va vi kan pratade henne om för att hon ska må bättre?
    Kan ni ringa BUP och fråga om råd? Kanske kan ni ha ett möte med dem där ni pratar om möjliga lösningar för dottern. Utan att mamman vet om detta alltså.
  • Medusan
    kotten91 skrev 2012-05-22 18:28:37 följande:
    Kan man göra de? Skulle vara bra, för jag upplever att de är bara oss hon kan prata riktigt med och de är inte så lätt å vara pedagogisk, vet oftast inte vad vi ska säga å de är så lätt hänt att egna åsikter slinker med.

Kan vara en ide med bup
    Det tror jag att man kan göra. Jag är säker på att ni kan få komma på samtal där. Det jag inte är 100 % på är om det går att göra utan mammans godkännande men det tror jag. Det är ju vanligt med problem med den andra föräldern och då måste det ju finnas möjlighet att vända sig till BUP eller liknande utan tillstånd från den andra parten så att säga.

Börja med att ringa BUP imorgon och fråga om råd är mitt tips!
Svar på tråden Bonusdottern mår dåligt och jag känner mig maktlös.