• Grande Rock

Är du med i A-kassan?

Vill bara scouta av och se om det finns fler än jag som aktivt avstår från medlemskap i A-kassa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du med i A-kassan?
  • Selaine

Ja. Varför vill du aktivt stå utanför? Jag betalar 90 spänn, för att få ut desto mer om jag någon dag blir arbetslös. Eller spenderar du dina 90:- på ett bättre sätt?

• Grande Rock
    Selaine skrev 2012-05-21 23:16:57 följande:
    Ja. Varför vill du aktivt stå utanför? Jag betalar 90 spänn, för att få ut desto mer om jag någon dag blir arbetslös. Eller spenderar du dina 90:- på ett bättre sätt?

Det har inte ett ögonblick med pengarna att göra.

Jag är en lat jävel och skulle, om jag fick pengar utan motprestation, gå ner mig totalt. Vetskapen om att jag saknar skyddsnät hjälper mig att göra mitt bästa för att aldrig hamna i den situationen igen.

• Ripper500

Ja jag är med i akassa o facket nu när jag har barn. Kostar 380 kr. Trist att betala men bra att ha!

• La Lola

Jepp, jag har varit med i 18 år nu.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Stinen10
    Grande Rock skrev 2012-05-21 23:30:40 följande:

Det har inte ett ögonblick med pengarna att göra.

Jag är en lat jävel och skulle, om jag fick pengar utan motprestation, gå ner mig totalt. Vetskapen om att jag saknar skyddsnät hjälper mig att göra mitt bästa för att aldrig hamna i den situationen igen.

Är självklart med i A-kassa. Var arbetslös i ca ett år för flera år sedan och kan inte direkt säga att det var mycket pengar man fick ut. 4400kr var 14:e dag sporrade inte direkt mig att bara gå hemma och löka... Det var grymt fattigt!!! A-kassa är ju bara för att man ska kunna betala räkningarna mellan jobb, och det är ganska exakt vad pengarna räcker till.... Hjärt och lung-räddning skulle man kunna sägaRynkar på näsan Men skulle dock aldrig våga strunta i A-kassa...
  • Vinterankan

Jag är med i facket men inte i akassan. Ren slöhet, facket kunde jag gå med i via nätet och a-kassan behövde man skicka in papper till. Jobbar på ett stort välmående växande företag och befinner mig i den situationen att om de mot förmodan skulle dra ner på folk så skulle jag få vara kvar oavsett om urval gjorde på kompetens eller sist in först ut. Planerar dock att byta arbetsplats så småningom så jag borde gå med och ska göra det också.

• annca

Jepp. Har varit arbetslös i två omgångar, så det känns rätt självklart.

Däremot funderar jag på vad jag egentligen är med i *facket* också för...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Är du med i A-kassan?