Är du med i A-kassan?
Vill bara scouta av och se om det finns fler än jag som aktivt avstår från medlemskap i A-kassa.
Vill bara scouta av och se om det finns fler än jag som aktivt avstår från medlemskap i A-kassa.
Ja. Varför vill du aktivt stå utanför? Jag betalar 90 spänn, för att få ut desto mer om jag någon dag blir arbetslös. Eller spenderar du dina 90:- på ett bättre sätt?
Det har inte ett ögonblick med pengarna att göra.
Jag är en lat jävel och skulle, om jag fick pengar utan motprestation, gå ner mig totalt. Vetskapen om att jag saknar skyddsnät hjälper mig att göra mitt bästa för att aldrig hamna i den situationen igen.
Ja jag är med i akassa o facket nu när jag har barn. Kostar 380 kr. Trist att betala men bra att ha!
Jepp, jag har varit med i 18 år nu.
Det har inte ett ögonblick med pengarna att göra.
Jag är en lat jävel och skulle, om jag fick pengar utan motprestation, gå ner mig totalt. Vetskapen om att jag saknar skyddsnät hjälper mig att göra mitt bästa för att aldrig hamna i den situationen igen.
Jag är med i facket men inte i akassan. Ren slöhet, facket kunde jag gå med i via nätet och a-kassan behövde man skicka in papper till. Jobbar på ett stort välmående växande företag och befinner mig i den situationen att om de mot förmodan skulle dra ner på folk så skulle jag få vara kvar oavsett om urval gjorde på kompetens eller sist in först ut. Planerar dock att byta arbetsplats så småningom så jag borde gå med och ska göra det också.
Jag är med
Självklart är jag med. Har även hem- och bilförsäkring.
Jepp. Har varit arbetslös i två omgångar, så det känns rätt självklart.
Däremot funderar jag på vad jag egentligen är med i *facket* också för...
Nej, inte vad jag vet.