• lillan77

Hjälp va säger man i ett tal till sin bästa vän när man är tärna??

Min vännina ska gifta sig och best man ska säga några ord för brudgummen Nu känner jag att jag vill säga några ord till min bästa vänninna med tanke på att jag är tärna och allt...Men jag vet inte vad man ska säga...Nån som gjort det som kan ge lite ideer??
    Typ om hur det va när vi träffades och hur vi haft det sen eller prata bara om henne??
    HJÄÄLLPPPP!!Ångest

• Svar på tråden Hjälp va säger man i ett tal till sin bästa vän när man är tärna??
  • Angel80

Jag hade 4 tärnor varav 3 av dem höll korta och väldigt personliga tal, med personliga tal menar jag att de berörde något som betyder mycket för oss två, något som vi två förstod precis vad det handlade om, något vi två hade delat, något som helt enkelt var VI TVÅ! Alla andra kanske inte riktigt förstod, men dessa tal träffade rakt i mitt hjärta och säkert i alla andra gästers hjärtan också.

• Angel80

Sedan så riktade de självklart några välvalda ord till både mig och min man och om lycka i framtiden å så, lite av det klassiska talet om du förstår.

Det måste ju finnas något i era liv som har haft betydelse för er båda och som har haft en positiv inriktning för era liv.

Dra bara inte upp en massa sorgligt el negativt ni båda delat. Bröllop är en glädjens och kärlekens dag.

• Bempa

En av mina, höll ett underbarty tal om lite sånt vi upplevt tillsammans, en annan hade gjort ett tal i rim, väldigt bra
    Berätta om bra stunder, finaegenskaper, roliga saker ni gjort tillsammans, jag lovar att hur du än gör det så uppskattas det. Eller kanske inte om man berättar riktigt pinsamma minnen, så bruden får skämmas, men man kan berätta lite saker som är lite pinsamma, det tycker jag iaf
    Lycka till!

• 1malle

Det som man absolut inte ska ta upp i ett tal är något som kan genera brudparet...
    Mina vänninor var inte tärnor utan "toastmadamer/ värdinnor"
    De var 3 st som höll ett enda långt roande tal till både mig o min man.
    Detog bla upp vad vi gåt egenom under årens lopp som vänner( ca 22 år)
    Så som du kan förstå så var det många minnen, endel som mina föräldrar bara skakade på huvudet åt...*ler*..
    Lycko önskningar till mig o min man o förhoppningar om att "få låna mig ibland" var det de avslutade talet med....sen kom tårarna o det blev ett fasligt kramkalas...
    Detta var i aug-05 o nu i aug-06 så kommer vi ha dop på vår ett års dag o de ska då vara faddrar...

• lillan77

Tackar då har jag fått lite tips..Tur att jag jar ett tag på mig att fundera ut nåt bra

• julmusten

Ta en rolig historia om din kompis fran er tid tillsammans, men innan tiden med maken och relatera den till hur deras forhallande som gifta kommer bli.

Min moster hade ett jatteroligt tal pa mitt brollop till mig och min man om hur jag var som barn, och hur det kan vara bra att veta det eftersom jag formodligen inte har forandrat mig sa mycket. Det var jattepassande och urkul!!

Har en annan kompis som var tarna pa ett annat brollop och hon ar hunduppfodare. Hennes tal handlade om att hon kanske inte ar sa himla bra pa man, men hon kan hundar, och larde ut lite roliga saker om hundtraning och hur det kan relateras till giftermal och forhallanden med man. Det later kanske lite konstigt, men det var skitkul!!

Om du kan sjunga, kan du alltid sjunga en val vald lat for dem etc. Det finns hur manga saker som helst som man kan gora. Hall dig dock borta fran att dra upp snuskigheter och gamla forhallanden och sant!!

• Nasse liten

Jag har varit tärna två gånger;

första gången pratade jag mest om möhippan och avslutade m att ge dem deras första bröllopspressent som var en lite bröllopstårta (eftersom de inte skulle ha nån)

Andra gången drog jag en gullig historia hur jag fick redan på att hennes "man" verkligen var kär i henne (eftersom vi blev vänner genom våra killar). Det valde jag bara för att det var nästan bara gäster från hennes sida där, så då var det lite kul o få me honom också!!

Måste bara lägga till att min kille (marsalk) avslutade sitt tal med att skämtsamt rabbla upp sitt mobil nummer så att de visste var de skulle ringa när det var dax för honom att bli gudfar, för annars visst ju han vart de bodde

Lycka till!

Svar på tråden Hjälp va säger man i ett tal till sin bästa vän när man är tärna??