• Anonym (help me)

Måste bli bättre på att ge komplimanger och förföra en kille nu! Hjälp önskas!!

Jag har allt tror jag, snygg kropp, snäll, sexig ja allt yttre och inre för den delen, men jag suger på att visa att jag är intresserad. Jag säger aldrig något snällt eller sexigt till en kille, och tillslut tappar dom ju intresset. Jag vet bara inte varför jag håller på som jag gör, känner mig falsk om jag skulle säga det fast jag tycker det.. 

Har träffat en kille nu som jag är lite intresserad av, och vad ska jag ge han för komplimanger? Kan jag inleda ett samtal på typ facebook med hej snygging?

Hur vill ni killar ha det? Vill ni ens ha komplimanger? Isf vilken typ? Hur förföra?

Hjälp mig, jag vill verkligen förföra denna kille! 

• Svar på tråden Måste bli bättre på att ge komplimanger och förföra en kille nu! Hjälp önskas!!
  • Khaleesi

Det låter som om du är dålig på att visa uppskattning rent allmänt. Börja öva på folk runt omkring dig. Tacka sort och hjärteglatt när du får hjälp. Tala om för folk att du uppskattar det de gör för dig, att de underlättar och förgyller ditt liv, att de klär bra i just den tröjan, att de ser ut att lysa lite extra idag, osv. Får du bara in vanan så kommer du inte att ha några problem med att ge komplimanger till sådana du vill försöka förföra heller.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (help me)

fast det har jag inget problem med, jag är bra på att ge komplimanger till vänner och familj. Men det är som att jag bara känner mig töntig när jag säger det till en intressant kille.. Skit drygt för jag vet ju att jag verkar kall och helt utan intresse, vill verkligen hålla kvar denna killens intresse..

• Khaleesi

Vad är det då som är så speciellt med denne kille som gör att du vill ha just honom? Berätta!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (help me)

Ja han är snäll, snygg, trygg, inte ute efter bara sex, han är rolig, intressant helt enkelt. Men jag istället kan ju inte vara så rolig att umgås med. Säger han till exempel - gud vad snygg du är idag så säger jag bara tack.. Så himla tråkigt jag är! Men jag tänkte att nästa gång vi pratar så ska jag ge han en komplimang, bara så där! Överaska han lite typ. Men jag vet bara inte vad jag ska säga..

• Khaleesi

Han - Gud vad snygg du är!

Du:
    -Jag gör så gott jag kan för att matcha dig.
    -Genom dina underbara ögon blir väl allt vackert?
    -Vad härligt att höra att du tycker det. Du får mig att må så bra!
    -Mm. Man blir ju snygg när man är förälskad, men det visste du väl redan...

• Bird

Beror ju på hur man säger Det kanske men själv hade jag bara kunnat säga det verkligen med glimten i ögat , inte helt seriöst. Killar äälskar att få sitt ego boostat. Man får ge komplimanger på ett sätt som känns naturligt för en själv inte bara säga nått bara för sakens skull. Och så måste komplimangen stämma med killen också tex uppfattas nog lätt ironiskt om man säger till en smal kille att man älskar hans stora muskler ;) Försök slinka in kommentarer innan han gett dig en komplimang tex när du kramar honom säg att du äälskar hans armar/ kropp. dra fingrarna genom/ lek med hans hår och säg att det är fint/ härligt :p kalla honom för snygging, babe, eller vad som känns bekvämt / naturligt ;)

• kenopeno

Vet du....du kommer med en jättebra ide själv. Om du börjar ett samtal på facebook med hej snygging....så kommer han hänga på om han e intresserad Solig och då fortsätter du bara samtalet med lite glimt i ögat. Svårare och mer avanserat sätt än så behöver du inte alls använda dig av..... var dig själv...men förbli positiv och glad....men det e ju inte så svårt när det är i början och allt e lite spännnande

Lycka lycka till. Hoppas det blir en fin romans Solig    

• Anonym (Komma på)

Tycker tjejer det är svårt att komma på komplimanger?

• Anonym (E)

Hej snygging....? Fram med skämskudden direkt :s Har ni ens kontakt eller varför måste du kontakta honom via Fb?

Det bästa du kan göra är tvärtom: att inte aktivt försöka förföra honom. Och om du absolut känner att du måste ge honom komplimanger så försök fokusera på hans goda personliga egenskaper, inte utseende och annat ytligt.

Fattar inte varför du sätter honom på en så hög piedestal som nån slags hjälte när det är du som borde vara den som han ska vara tacksam över att ens få prata med.

Orsaken att killar tappar intresset är inte för att du inte ger dem sexiga komplimanger utan för att du har låg självkänsla. Bara i den här tråden låter du väldigt needy och som att du försöker vara killar till lags så himla mycket, det är ett 100 % tvärsäkert sätt att bli dumpad.

Nej, du är inte tråkig för att du säger tack till komplimanger, det är en normal reaktion.

Svar på tråden Måste bli bättre på att ge komplimanger och förföra en kille nu! Hjälp önskas!!