Anonym (???) skrev 2012-05-23 09:39:52 följande:
ja sånt är jobbigt... men nu frågar jag ju inget.... förutom om exet anser att vi ska kommunicera via ombud hela barnens liv typ... men den frågan kanske är befogad
jag frågar inte heller om exet ska med på läkarbesäk då jag ska dit utan meddelar endast tid och plats och välkomnar exet att delta om exet så önskar.
Om exet inte deltar skriver jag en kort sammanfattning av läkarbesöket efteråt.
inga frågor utan bara hur det gick..omexet undrar över något förutsätter jag att exet själv kontaktar läkaren.
jag frågar inte vart de ska på sommaren.. exet bad om passen och fick dem omgående - trots att exet inte ens ska resa utanför Norden och egentligen inte behöver pass men vill exet ha dem så varför inte. De är barnens pass. Det är barnen som ska kunna identifieras om det händer något.
Jo jag frågade en till sak.. om exet kunde överlåta några fp dagar till mig.
Exet har 120 dagar kvar och det är mindre än 60 dagar tills de försvinner då barnet fyller 8 och jag frågade om 25 st.
Det fick jag inget svar på..
Nåväl.. exet fick igår en kort rapport efter de 3 veckor jag nu haft barnen... eftersom jag även haft barnen på exets tid .. igen... trots att exet inte kommunicerar så kräver exet det via ombudet.
Så 2-3 rader om varje barn hur de mått så får exet göra vad somhlst med det.. spara.. deleta, eller använde det i form av bevisning att jag ofredar exet..
Jag skiter i vilket.. jag har gett info om barnen som jag anser man ska kunna göra inför ett byte av vecka.
Läkarbesök och liknande tycker jag att det räcker att den förälder som har barnet hos sig går dit och sen sammanfattar i ett mail om vad som gjorts eller sagts, om det inte handlar om operation då båda föräldrar ska vara med ev.
Fick du inget svar på överlåtande av fp dagarna så måste du acceptera att han inte vill ge dom till dig.
Har ni ombud så ska allt ske via ombudet. Enkelt!
Han vill tydligt inte ha med dig att göra med !!! Bara att acceptera!!
Här är det så att mamman kräver av pappan all info, att de ska träffas osv. men när pappan vill ha info så är det bara nej eller en tystnad från mamman. Träffas och ha en onödig kommunication är inget man behöver däremot tror vi på att ha mail samt eller sms om info endast av vikt alltså viktig info om barnet till föräldern!
Inte om borttappade vantar, frågor om barnet kan komma en, två dagar tidigare, osv.