• Bewell1977

Burley D'lite cykelvagn

Hej,

Vi har köpt en Burley D'lite för en månad sedan. Jag hade läst många positiva erfarenheter från användare på nätet. Vi har dock varit lite besvikna på grund av att den är jättesvår att fälla ut. Vi har kontaktat trollkarran och Burley och skickade ett videoklipp till dem. De tycker att det är helt normalt att det ska vara svårt i början, och är övertygade att det ska bli lättare framöver.

"Alla Burley D’lite är mycket hårda i början. Efter ett tags användning och upp/nerfällningar så blir det lättare, det kommer aldrig att ”gå av sig själv” utan kommer alltid att vara ett visst motstånd eftersom kärran ska vara stabil och stram när den är uppfälld."

Vi har haft vagnen i en månad nu och det är fortfarande jättesvårt för min fru att fälla ut den. Efter att ha upplevt någon gång att hon inte skulle klara detta när hon var ensam med barnen, upplever jag nu att hon hellre inte använder vagnen när hon är ensam.

Här är filmen som vi spelade in, ungefär 1 månad efter vårt köp:

Vi är för övrigt nöjda med vagnen, när den väll sitter ihop
    MVH och Be well!

Burley D'lite
  • Svar på tråden Burley D'lite cykelvagn
  • Snöflinga

Rekomenderar ni Burley framför ex. Nordic Cab eller Chariot Cougar 2?
    Är intresserad av att köpa en cykelvagn nämligen. Vet du om den går att provköra någonstans eller är det bara internetförsäljning av den?

Vet du om man kan köpa till någon spädbarnsinsats som man kan med de två andra jag nämnde ovan? Jag kan bara hitta insats som räcker från 6 månader på Trollkärrans hemsida.

Verkar barnen sitta bra i den?

• Hd3

Jag har en burly encore och upplever den med "svår att få på plats" jag jobbar nog på lika mycket som din fru när jag ska fälla upp den. Tycker nog att det blivit lite bättre, kan ju vara så att jag börjar få in en kläm på hur man ska göra. Ni behöver kanske prova lite olika tekniker. Hoppas att det blir bättre, det är ju super bra vagn.

Svar på tråden Burley D'lite cykelvagn