Hjälp med paprikaplantor
Jag har drivit upp 5 paprikaplantor från frö. Jag planterade ut dem i pallkrage för ca 2 veckor sen! Jag undrar lite hur jag ska sköta dem så att dem mår bra och får frukt? Någon som har tips? :)
Jag har drivit upp 5 paprikaplantor från frö. Jag planterade ut dem i pallkrage för ca 2 veckor sen! Jag undrar lite hur jag ska sköta dem så att dem mår bra och får frukt? Någon som har tips? :)
Jag har paprika i växthus så om jag var du skulle jag försöka göra något drivhus över pallkragen. Mina paprikor brukar bli stora och buskiga med massor med paprikor men de har aldrig hunnit bli röda. De vill ha mycket sol och gödning och vatten!
Oooh,jaha jag trodde att jag kunde ha dem i oallkragen i solen! Men det kanske bli för kallt ändå :( Jag får vänta och se. Vad är det för gödning/näring dem vill ha? Dem jag har är gula paprikor står det på påsen iaf :)
Det är nog ingen fara, men jag tror man ska försöka skydda dom mot blåst i alla fall. Står de skyddat och i sol så går det säkert alldeles utmärkt :)
Jag brukar plantera mina i murarhinkar som jag borrat hål i, jorden är vanlig kogödsel från påse, senare när det börjar blomma och framåt så har jag gödslat med vanlig näring blandat med vatten. Ibland blåkorn ibland blomstra eller vad det heter och till och med hönsgödsel.