• kron

Rekommendationer för rese-ovan familj

Hej! Vi vill  åka i höst/vinter på "solsemester" och kommer då ha en 6- och 4-åring samt en bebis på ett halvår ung. Vi har inte flugit med barnen eller varit utanför Sveriges gränser med dem tidigare. Tips på resor? Är det bara barnfamiljsvänliga koncept med all inclusiv med typ ving eller fritidsresor som gäller? Tycker ni att det är prisvärt trots de dyra priserna, man slipper ju endel pyssel som handling, matlagning etc. Andra förslag??

• Svar på tråden Rekommendationer för rese-ovan familj
  • Smulan 89

Värmen har ni ju tex på Grand Canaria på höst/vinter. Jag har inte rest med barn någon gång, Har bara tagit restreor och varit jättenöjd med det. Tycker det är mysigt att handla och laga mat när man är på semster. Det gjorde vi när vi var utomlands med mamma och pappa. Då var vi 15, 12 och 11 år.

• kmp

Jag var för första gången på "all-inclusive" till Turkiet i höstas med min man och dotter som då var knappt tre år.

Toppen!

Kanonfina buffeér, där man framför allt slipper fundera på vad barnet vill äta. Man hämtar bara lite blandat.
    Risken finns ju alltid annars att man beställer in en rätt, som sedan helt ratas......

När vi låg vid poolområdet kom det alltid personal med små vagnar där det serverades färsk gurka, vattenmelon, juice etc, och inte att förglömma....glass.

Vi tyckte detta koncept var toppen för oss med barn. Det enda jag skall tänka på nästa gång vi åker, är att kanske boka en anläggning som ligger i närheten av en "stad" eller liknande så man kan ha möjlighet att lämna hotellområdet och kanske äta på någon mysig restaurang någon annanstans.
    Som vuxen kan man annars lätt känna sig lite less på buffe´maten efter ett tag.

• gugeligu
    kron skrev 2012-05-22 10:31:18 följande:
    Hej! Vi vill  åka i höst/vinter på "solsemester" och kommer då ha en 6- och 4-åring samt en bebis på ett halvår ung. Vi har inte flugit med barnen eller varit utanför Sveriges gränser med dem tidigare. Tips på resor? Är det bara barnfamiljsvänliga koncept med all inclusiv med typ ving eller fritidsresor som gäller? Tycker ni att det är prisvärt trots de dyra priserna, man slipper ju endel pyssel som handling, matlagning etc. Andra förslag??
    påverkar väl inte så mycket om ni rest innan eller ej utan mer hur ni vill ha det? jag hade ju ändå inte kört på all ink, för mig låter det rätt trist, spelar ingen roll om man rest eller ej innan. 
  • mia maria

Jag är inte heller ett fan av AI - har testat det en gång o helst aldrig igen!
    Dock är ju AI väldigt poppis hos barnfamiljer, även om jag själv tycker att ett vanligt familjevänligt hotell med restaurang o/eller närliggande restauranger kan vara precis lika bra - om inte bättre!
    På de resmål jag har varit på med barn (Turkiet o Grekland) så har det funnits restauranger med lekhörnor för barnen lite här o där, så för min del så behöver det inte avar ett problem att gå ut o äta med småbarn när man är på semester, såvida man inte gör det till ett problem

Man behöver heller inte handla eller laga mat bara för att man inte väljer AI, utan man kan boka till frukost på hotellet, o sedan äta lunch o middag ute.
    Vi äter oftast lunch vid hotellet eller nere vid stranden, o sedan går vi ut o äter på olika ställen på kvällen.
    Funkar finfint även fast jag reser ensam med två barn

Svar på tråden Rekommendationer för rese-ovan familj