• BFmars2012

Vikten efter insättning av hormonspiral

Satte in en hormonspiral idag och är nu nyfiken på hur andra upplevt att den påverkat vikten. Hittills har jag gått ner i vikt efter förlossningen (10 veckor) och har nu tappat 16 av totalt 25 kilo. Är dock lite orolig nu för att det ska stanna av eller till och med öka på grund av spiralen. Så är det någon som vill berätta hur man upplevt det?

• Svar på tråden Vikten efter insättning av hormonspiral
  • Flisan79

Satte också in min spiral 10 v efter förlossningen. Sen dess har jag tyvärr inte tappat så många kg. 4 kg kvar och de sitter där de sitter. Satte in den i november.

Vet inte om det beror på den men har ett enormt sötbehov som givetvis är orsaken till att jag inte går ner. Aldrig haft så här svårt att hålla mig borta från sötsaker förut.

Kommer snart ta ut min spiral då jag blivit nedstämd och lättretlig, har sjukt mycket flytningar samt mer finnar än vanligt. Hoppas även de sista kilona lossnar då.

• BFmars2012

Ok, det lät ju inte kul. Hoppas att du mår bättre när du tagit ut den. Ja, inte kul när kilona sitter fast, hoppas iaf att inte vikten börjar öka...

• basio

Nu satte jag inte in min hormonspiral strax efter förlossningen, men jag hade några kilon kvar sedan senaste graviditeten (3 år tidigare). Jag gick ner alla de ganska omgående efter att jag satte in spiralen. Sen vad det berodde på kan jag inte svara på såklart...

Jag är väldigt nöjd med min hormonspiral. De första fem månaderna var ett helvete, blödde konstant, men nu är den suverän. Ingen mens att tala om och jag mår precis som vanligt.

Svar på tråden Vikten efter insättning av hormonspiral