• Jojavisst

Solskydd till laptop??

Någon som vet om det finns skydd för laptop om man sitter med den ute i solen?? Hade ju varit perfekt att sitta o arbeta ute i solen!!

• Svar på tråden Solskydd till laptop??
  • LakLak

Hur tänker du nu? Något som skyddar datorn från att bli varm eller att du faktiskt skulle kunna se vad som står på skärmen om det är soligt?

• katalysator

Menar du för att se skärmen ordentligt? Min erfarenhet är att på vissa datorer funkar det bra i grund (t.ex. en macbook med anti-glare skärm och bra ljusstyrka) medan på datorer som inte har tillräckligt bra skärm från början kommer inget skärmfilter jag sett hjälpa om man vill se bekvämt, det är bättre att sitta i skuggan.

• Jojavisst
    LakLak skrev 2012-05-22 14:35:58 följande:
    Hur tänker du nu? Något som skyddar datorn från att bli varm eller att du faktiskt skulle kunna se vad som står på skärmen om det är soligt?
    Något som skyddar datorn från att bli varm.
  • LakLak

Ok då förstår jag vad du menar, det som finns är olika form av kylning, jag vet faktiskt inte hur bra dessa är för jag har inte använt något sådant. Men ofta är det en platta med inbyggda fläktar som man ställer datorn på och(tror jag) ansluter via usb kostar några hundralappar så det kan vara värt att testa om man vill få frisk luft samtidigt som man jobbar:)

Tänkt dock på att det kan vara svårt att läsa text på en skärm i fullt solljus

• Jojavisst
    LakLak skrev 2012-05-22 15:00:19 följande:
    Ok då förstår jag vad du menar, det som finns är olika form av kylning, jag vet faktiskt inte hur bra dessa är för jag har inte använt något sådant. Men ofta är det en platta med inbyggda fläktar som man ställer datorn på och(tror jag) ansluter via usb kostar några hundralappar så det kan vara värt att testa om man vill få frisk luft samtidigt som man jobbar:)

Tänkt dock på att det kan vara svårt att läsa text på en skärm i fullt solljus
    Ååh,tack! Jo, men det är inte ett så stort problem för mig =P  Mest orolig över att datorn ska pajja!=) Tack igen för tipset !
Svar på tråden Solskydd till laptop??