• Anonym

Knyta runt födelsemärken

Jag hatar utåtstående födelsemärken, och jag får tyvärr nya hela tiden. Innan har jag tagit bort dom hos läkaren men det har slutat med att jag har en massa fula ärr över allt så nu provar jag en annan taktik.

Jag har läst att man kan knyta en sytråd runt födelsemärket, sen ska det trilla av efter ett par dagar. Har någon provat? Hur lång tid tog det för er? Jag tror att jag fått för mycket vanlig hud med när jag knöt, jag ville vara säker på att jag fick med hela födelsemärket. Är det någon fara?

• Svar på tråden Knyta runt födelsemärken
  • Anonym (:))

Jag knyter på en vän som får sådana små hela tiden. Det är bara att slå en knut på en tråd, trä öglan över "pricken" och dra åt! Dra tills det gör ont och förankra den där! Brukar trilla efter två dagar.

Öglan kan du göra av tunn sytråd, slå tråden två varv kring sig själv,
    då låser den bättre när du drar åt!

Försök dig inte på för stora!

• Anonym
    Anonym (:)) skrev 2012-05-22 18:38:45 följande:
    Jag knyter på en vän som får sådana små hela tiden. Det är bara att slå en knut på en tråd, trä öglan över "pricken" och dra åt! Dra tills det gör ont och förankra den där! Brukar trilla efter två dagar.

Öglan kan du göra av tunn sytråd, slå tråden två varv kring sig själv,
    då låser den bättre när du drar åt!

Försök dig inte på för stora!
    Men knyter du bara runt den uppstickande delen? Du får inte med någon omkringliggande hud?
  • Anonym (:))
    Anonym skrev 2012-05-22 18:47:21 följande:
    Men knyter du bara runt den uppstickande delen? Du får inte med någon omkringliggande hud?
    Ja bara kring den uppstickande delen, det löser sig självt sedan och blir jämnt och fint! Knyt inte med hud från själva bottenområdet utan som sagt, endast det som växer ut från huden!
  • Devinsmammi

De gör så jävla ont!! Ju hårdare du drar åt desto fortare lossnar den. Märkte vi hemma... :/

• Anonym
    Devinsmammi skrev 2012-05-22 23:10:20 följande:
    De gör så jävla ont!! Ju hårdare du drar åt desto fortare lossnar den. Märkte vi hemma... :/
    Då har jag nog inte dragit tillräckligt hårt för det kändes bara i några sekunder. Jag har en större på ryggen som jag tänkte försöka mig på också. Får se om jag är vig nog att komma åt själv. För bort ska dom! De är så äckliga!
  • Anonym

E de inte så man gör på hemorrojder??

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-23 08:00:31 följande:
    E de inte så man gör på hemorrojder??
    Förmodligen. Men så länge det fungerar!
Svar på tråden Knyta runt födelsemärken