• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Naniismamma
    Marcz skrev 2012-05-22 20:43:09 följande:
    nej ok kanske inte, men knulla då för fan inte utan medel !  om du blev med barn varje år i 10 år skulle du säkert behålla alla...
    Hon har ju använt p-piller. jag själv blev gravid med kopparspiral. o det var det bästa som hänt mig.
  • Errol Flynn

Jag är av den åsikten att barn inte ska ha barn. Det kan bli bra men det finns ingen anledning att inte vänta och skaffa barn tills man själv är vuxen och har livserfarenhet att dela med sig av. Och att leva på barnbidrag och föräldrapenning när man aldrig betalat en krona i skatt är inte mycket bättre än soc. Betalar pappan underhållet ur egen ficka eller är det FK som gör det?

• Snigo

Jag "är" oxå en ung mamma, hade två barn när jag var 19år. Väntar mitt 3dje nu, pulsa igår! nu är jag 25. Min mamma var 16 år och min mormor var 15 år när hon fick mamma. Jag har aldrig ångrat att jag fick barn tidigt, tvärtom! Dock så tycker jag man ska tänka efter om man kan klara sig ekonomiskt. Man ska inte skaffa barn och tro att soc ska betala. Harman inte råd så ska man inte skaffa barn heller.. Tycker jag iaf!

• Snigo

Jag "är" oxå en ung mamma, hade två barn när jag var 19år. Väntar mitt 3dje nu, pulsa igår! nu är jag 25. Min mamma var 16 år och min mormor var 15 år när hon fick mamma. Jag har aldrig ångrat att jag fick barn tidigt, tvärtom! Dock så tycker jag man ska tänka efter om man kan klara sig ekonomiskt. Man ska inte skaffa barn och tro att soc ska betala. Harman inte råd så ska man inte skaffa barn heller.. Tycker jag iaf!

• t0va
    ElinaNikki skrev 2012-05-23 08:58:24 följande:
    . Det är bättre att va ung än "gammal" mamma.
    På vilket sätt då?
  • mion
    MalinEddie skrev 2012-05-23 00:35:00 följande:
    Man kan välja hur man uttrycker sig också när man vill framföra kritik. Det vi såg tidigare var inte okej.

sant så klart men om man inte håller med speciellt i sådana här trådar så kan man ju lika gärna dra... varför?
  • ElinaNikki

På det sättet att man orkar med sina barn på ett annat sätt. Kroppen är gjord att få barn tidgt, av vilken anledning tror du själv. Det är roligare att ha unga föräldrar (talar av erfarenhet) De orkar dessutom hjälpa till och se sina barnbarn växa upp. Många nuförtiden behöver hjälp av IVF, fastän att de inte borde skaffa barn för de är för gamla. De är nojjiga curlingföräldrar. Det är väl enbart härligt med unga människor som förstår vad livet handlar om, att det inte har med karriär osv att göra. Varför måste man ha hus, bra jobb osv innan man skaffar barn, det är ju bara löjje.

• Ely
    ElinaNikki skrev 2012-05-23 09:20:31 följande:
    På det sättet att man orkar med sina barn på ett annat sätt. Kroppen är gjord att få barn tidgt, av vilken anledning tror du själv. Det är roligare att ha unga föräldrar (talar av erfarenhet) De orkar dessutom hjälpa till och se sina barnbarn växa upp. Många nuförtiden behöver hjälp av IVF, fastän att de inte borde skaffa barn för de är för gamla. De är nojjiga curlingföräldrar. Det är väl enbart härligt med unga människor som förstår vad livet handlar om, att det inte har med karriär osv att göra. Varför måste man ha hus, bra jobb osv innan man skaffar barn, det är ju bara löjje.
    omoget resonerat.
  • Errol Flynn
    ElinaNikki skrev 2012-05-23 09:20:31 följande:

Skojar du?
    Bra boende och pengar är oviktigt?
  • Ely
    Ely skrev 2012-05-23 09:21:47 följande:
    omoget resonerat.
    min kusins mamma är 45, han är 3.

och ja, hans mormor är delaktig, gillar att ha honom över nätter osv.

hon är världens bästa mamma och ingen "stel tant" som inte orkar leka med sin son, det är allt hon gör när hon inte jobbar. 
Svar på tråden 14år&gravid