• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Sanna Ryan

Haha jo eller hur! Tolka det så om du vill! Vi delar på kostnaderna, så gott som

2012 Adam & Oliver 2012
  • MammaEmelie91
    Marcz skrev 2012-05-22 21:53:30 följande:
    din sambo är säkert 27 elr nått. Färdig undersköterska ? har du gått gymnasiet ? 
    Du verkar inte vilja leva ditt liv , du tycker alla ska skaffa 3 barn innan 21 ?   
    29 faktiskt. Ja, färdig undersköterska. Jag gick där halva höstterminen -10 innan sonen föddes och har efter det fortsatt plugga på distans :) Jag tycker ingenting, vill folk skaffa 3 barn innan 21 så varsegod. Det kliar inte mig nånstans.

Det beror ju helt på hur du menar med leva ditt liv? Jag är inte intresserad av att ut o festa, resa kan jag göra ändå så jag lever mitt liv på MITT sätt. Så som jag känner passar MIG bäst.
    mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
  • Sanna Ryan

Carolajnen: Nej, jag skulle ha råd även utan sambon. Han betalar inte för mig.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:00:47 följande:
    Carolajnen: Nej, jag skulle ha råd även utan sambon. Han betalar inte för mig.

Yeah right ;)
  • Sanna Ryan

Haha vad är det som gör att du inte tror mig? Ska jag behöva skriva ut alla inkomster här i tråden? Känner du mig utanför familjeliv eller varför tror du att jag skulle leva på honom?

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Marcz: Ursäkta men vad är ditt problem??? MammaEmelie91 lever sitt liv och lever varken på gatan eller på soc. Varför lägger du dig i hennes liv så länge det inte drabbar dig?

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Jag tror ändå inte att någon skulle ta åt sig av dina inlägg. Ingen, varken ts eller mammaemelie91, förtjänar att höra något sådant!

2012 Adam & Oliver 2012
  • MoaElis
    Marcz skrev 2012-05-22 22:17:37 följande:
    Det är inte coolt att få barn när man är barn själv, man berövar sig själv på att få vara ungdom. När alla andra är ute på byn och lever loppan så sitter unga morsor hemma. När de sen har vuxna barn och vill ut och leva loppan sitter alla andra hemma med småbarn. Plus att det INTE kommer hålla med killen. Att behålla ett barn utan att vare sig ha inkomst eller utbildning låter ju ärligt talat vansinnigt, rent ut sagt idiotiskt... Och att dessutom tvinga sin kille att bli pappa elr ?( i unga mammans fall )  och ha skyldighet att försörja ett barn han inte vill ha tycker jag är ännu värre. Man är två om att SKAPA ett barn,  jävligt ego att behålla.. om inte killen riktigt vill ( om det nu va så )är det ett oplanerat, "misstag" som råkade bli ett befruktat ägg, ex vid sprucken kondom eller ?råka komma i ?, om man haft preventivmedel osv så ska man väl kunna ta bort det istället för att skaffa ett barn som är oönskat? Varför behålla barn som e oönskat ? då kan man lika gärna köra utan preventivmedel från början.. Och vrf vill man knulla 16-17 åring när man är 26 ? moget

Jag håller faktiskt med dig om att barn inte ska ha barn, bättre att vänta av flera anledningar. Men man kan faktiskt formulera sig bättre än vad du gjort... TS har ju dessutom redan barnet som jag förstår det, lite sent att börja med det där snacket då.
Svar på tråden 14år&gravid