• Hoppaspåfler

Är detta svagt för att vara 5+1? Bim +8

Fick mf förra månaden men testade neg efter det. Mensen kom trodde jag men det blev bara en rosa flytning som kom 1-2 ggr per dag när jag torkade mig. behövde inga skydd. Har svårt att förstå att detta kan vara på riktigt så fort efter mf.

Har molvärk i mage o rygg men bara lätt. Känsliga ömma bröst o trött.

På ett vul såg läkaren en mellantjock slemhinna vad jag förstod men ingen graviditet. skall till läkaren på Torsdag igen.
    Någon sa att detta är et "spökstreck" men enligt 1177 finns inget sånt men många får tidiga mf som testar svagt pos innan bim och sen får en blödning vid mens eller få dagar efteråt. Men jag är ju på bim +8 :-/   

Hur såg era + ut vid denna tiden i graviditet?   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-22 19:57
    Ser att jag lagt tråden i fel trimester.. kan någon hjälpa mig med att flytta den. / H
  • Svar på tråden Är detta svagt för att vara 5+1? Bim +8
  • 050921

Jag tycker att de ser neg ut. För strecket är för smalt.

• Hoppaspåfler

Det var bredare inom de 10 min man skall läsa av men de bilderna är så suddiga.. har alltid regelbunden mens även efter de mf jag fått.. Har även gjort ett rfsu härom kvällen, bilden är dock suddig.

• 3 barns mamma84

Gravidare kan man inte bli

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 050921

Ser bättre ut med RFSUs test. Jag litar inte alls på cb för jag har fått precis samma resultat som dej och de har varit neg.

• Hoppaspåfler

Åhh nu får jag mer hopp   menar ni verkligen!?

• Flisan79

Svårt att säga. Vissa är ju låghormonare och får svagare resultat än andra. Mina har dock dykt upp innan jag kissat färdigt på testen och varit starkare än kontrollsträcket på bim +3 och bim + 5.

• Hoppaspåfler

Kanske att min äl kom lite senare pga av mf månaden innan.. strecket som jag sa var bredare från början kom så fort urinen drog över testet, alltså innan kontrollstrecket var klart. Det är bra va!?

Ni får gärna visa bilder på era plus.  

• Flisan79

Tänkte faktiskt skriva just det. Att du kanske inte är så långt gången som du tror.

Låter ju bra och hoppas det håller denna gång.

• Hoppaspåfler

Så nervös inför trosdagen med tanke på 3 mf på 1 år Å tiden går långsamt...

• jesand

Sådär såg iaf mitt positiva ut och tänkte aldrig att det skulle vara felvisande. Nu är jag i v 36 :D lycka till och hoppas att tiden till torsdag går snabbt :):)

• jesand

Mitt var också tjockare först och blev lite tunnare efter ett tag..

• Hoppaspåfler

Åhh då är det legalt med denna oförklarliga trötthet som kommit över mig, försovit mig idag jag som är upp o väcker tuppen annars

• Hoppaspåfler
    jesand skrev 2012-05-22 23:11:59 följande:
    Sådär såg iaf mitt positiva ut och tänkte aldrig att det skulle vara felvisande. Nu är jag i v 36 :D lycka till och hoppas att tiden till torsdag går snabbt :):)

Precis sån var jag också när jag testade med dessa för 18 o 16 årsedan o fick plus, tänkte aldrig att det skulle vara något falsk. Men alla diskutioner här på FL gör mig förvirrad. De på 1177 tyckte jag skulle gå på vad det stod på bipacksedeln och inte vad andra skriver. Hon menar att det finns så många som får svagt pos innan bim o sen blir det ett jätte tidigt mf som de vil kalla "spökstreck". Enligt henne finns inget sånt om det läses av inom rätt tid och strecket har rätt färg. Testen idag är så känsliga så därför får så många reda på att de är gravida när de i annat fall innan denna känslighet på tester fanns skulle tro att deta bara var mensen som var försenad ett par dagar.

Igår när jag kom från komvux stupade jag o somnade halv 3, idag försov jag mig.. inte likt mig kan jag säga. Så nu tänker jag njuta av graviditeten och lyssna på er possitiva

Kram!  
    3 mf på 1 år men nu skall det bli bebis 2013
  • jesand

Hmm.. Ja, jag tycker faktiskt att man kan ta en hel del av det som skrivs på familjeliv med en nypa salt. Det är alltid de värsta historierna, på nåt sätt. Så tycker ialla fall jag och jag blir snarare mer orolig och mår sämre av att läsa vad andra har för förklaringar på saker och ting! Jag tycker att du ska lyssna mer på 1177 som du pratade med och så hoppas hoppas vi att den lilla skrutten är stark och har fäst ordentligt :)

När jag plussade och läste på familjeliv om alla spökstreck hit och dit blev jag LIVRÄDD och hade svårt at ta in att jag faktiskt var gravid, gjorde om testet 11 gånger och fick prata med en psykolog för att barnmorskan inte ansåg att det var hälsosamt att vara så kritisk som jag var! Så nej, jag föreslår att skippa snacket om sk spökstreck. Och istället utgå ifrån att det är pluss och hoppas, hoppas, som sagt :)

Kram till dig!     

Svar på tråden Är detta svagt för att vara 5+1? Bim +8