• lanylena

Gå upp i vikt. tips?

Schwanna skrev 2012-05-23 11:24:05 följande:
    Halloj. 

Hur ofta och VAD ska jag äta för att gå upp lättare i vikt? Någon som vet? Kanske en PT eller någon som sysslar med kostrådgivning här, som kan tipsa? :) 

Jag försöker småäta ofta men har inte riktigt koll på vad jag ska äta för att öka i vikt. 

tack!
    Jag hade samma problem.
    Jag åt pizza och annan onyttig mat, samt ökade portionerna och blev sambo. Nu har jag inte det problemet längre...
    Plus 8/5, BF 17/1!
  • lanylena
    AlexanderBubben skrev 2012-05-23 12:28:32 följande:
    Detta hjälper dock inte alla tyvärr... Är sambo och vi äter rätt onyttig mat hela tiden (pizza, hamburgare, lasagne, köttfärssås & spaghetti, tacos är de vanligaste maträtterna här hemma...) och jag har gått NER i vikt! :-O Och då var det ett år sedan jag födde barn dessutom Obestämd Det är inte alltid lätt att ha en hög ämnesomsättning!
    Jag tränar inte heller förresten. Inte så jättesunt, kanske. Men men, jag slipper i alla fall alla tråkiga kommentarer.

Det tog ett tag för mig att gå upp i vikt. Hur länge har du ätit som du gör nu? Tränar du mkt?
    Plus 8/5, BF 17/1!
  • lanylena
    AlexanderBubben skrev 2012-05-23 13:00:03 följande:
    Jag tränar inte alls faktiskt... Skulle behöva styrketräna men har varken råd eller tid (är föräldraledig) för det just nu.

Ätit osunt har jag nog gjort i hela mitt liv, fast det har blivit mycket mer sedan jag flyttade hemifrån när jag var 18 (fyller 24 i sommar). Underviktig har jag också varit i hela mitt liv, så ja... Jag vet inte, jag måste ha en jäkla SKYHÖG ämnesomsättning eller något eftersom sambon som lever exakt som mig har gått upp 20 kg på 2 år, medan jag har gått ner 2 kg (och det är mycket för mig, jag väger nämligen bara 45 kg på mina 170 cm just nu Skrikandes)...
    Det måste vara, som du säger, hög ämnesomsättning. Jag vet inte riktigt vad man kan råda dig till.
    Jag vet inte riktigt vem man kan vända sig till, läkare?
    Som kanske kan hjälpa till.
    Plus 8/5, BF 17/1!
  • lanylena
    Schwanna skrev 2012-05-23 13:09:30 följande:
    Åh, tack för tips!!

Jag tränar inte heller för tillfället. Ska börja när vi flyttar till sverige igen om ett halvår. Förstår att det är ett bra sätt att gå upp. Och får mer muskler:D

Jag äter faktiskt inte så mycket skräpmat. Aldrig donkan eller dylikt. Tycker inte om det sådär supermycket...Likadant med pizza, fast det gillar jag men det blir aldrig av här. Inte så vanligt här som i sverige.
    Men jag ska börja tänka på att beställa bra mat på restaurang..liksom inte en klen sallad utan rejäla köttbitar. Fisk är det bra, hjälper det med mer vikt?

Alltså detta med hög ämnesomättning. Min är uppe på mount everst... ;) Skyhööög.  
    Äta kyckling sent på e.m/kväll ska vara bra också har jag hört, om man vill gå upp.
    Plus 8/5, BF 17/1!
Svar på tråden Gå upp i vikt. tips?