Extremt orolig inför RUL om 2 veckor, vad kan hända?
Hejsan,
skriver detta anonymt för att jag känner många inne på FL och alla är så glada över sina graviditeter..
Jag är extremt orolig inför RUL om 2 veckor, så orolig att det inte alls känns roligt att vara gravid. Har en konstant oro i magen och det blir inte bättre av att min mage knappt växer. INGEN tror på att jag är gravid, jag ser helt platt ut på magen med en liten liten utbuktnad. Fast jag var iofs väldigt smal innan.. Är i v.18+0 nu.
Var på ett ultraljud i vecka 11+4 och då såg allt bra ut, men de mätte inte bebisen eller kollade några "avvikelser" på något sätt. Bara konstaterade att bebisen levde och hjärtat slog.
Jag undrar om någon kan lugna mig, eller åtminstone berätta vad som kan gå "fel"? Vad kan de "hitta" på RUL? Såklart ett foster som dött eller ej är livsdugligt, men hur vanligt är detta? Hur vanligt är det med andra "defekter" som gör att det är bäst att avsluta graviditeten? Att barnet inte växer som det ska? Är det MA då kanske?
Jag tror att det som har skrämt upp mig är att jag har några ytliga bekanta vars barn dött runt v.15-17, samt vet en i min stad där barnet hade en så grov utvecklingsstörning att de fick avsluta graviditeten i v.19 efter RUL
Tacksam för svar