Inlägg från: AlexanderBubben |Visa alla inlägg
  • AlexanderBubben

Extremt orolig inför RUL om 2 veckor, vad kan hända?

Hej!

Många känner oro under sina graviditeter att någonting ska vara eller gå fel, så din oro är helt normal. Försök dock att inte oroa dig så mycket, men jag misstänker att din oro kommer att avta eller försvinna helt när du får höra att allting är bra på RUL:et.

Det där med liten mage känner jag igen!  Jag hade också en väldigt liten mage i första halvan av graviditeten, och det var inte förrän de sista 3-4 månaderna som magen började växa och synas.
    Jag fick t.o.m. en tid för ett TUL (Tillväxtultraljud) som jag skulle gå på när jag var i v 37+3, men sonen var snabbare och kom ut två timmar innan jag skulle på TUL:et, och han var 51 cm lång och vägde 3050 gram, dvs inte alls så liten som de trodde!

Jag har ingen aning om hur vanligt det är att de hittar "fel" hos barnet, men om allting såg bra ut på UL i v 12 och att du mår bra i övrigt bortsett oron så tror jag att allting är bra faktiskt.

Så fokusera på att du snart ska få se din bebis igen, och ha tänket "om något skulle gå fel, så tar vi det då" istället för att oroa dig massor i onödan!

Grattis till graviditeten! Skål Nalle

• AlexanderBubben
    Anonym skrev 2012-05-23 12:56:57 följande:
    Alexanderbubben: Tacktack jag känner mig lite lugnare nu, faktiskt :) Jag mår ju bra i övrigt (förutom gravsymptom som trötthet och huvudvärk men det hör ju till) så nog sjutton ska det se bra ut på mitt RUL också. Min livmoder är väldigt hård och spänd, det måste ju också vara ett bra tecken. Tänker faktiskt att om (det ska!!!!) det ser bra ut på RULet ska jag tusan släppa oron. Då är ju faktiskt de allra kritiska momenten över 

Moii: Jag hade önskat att jag fick gå på fler UL, nu var det ju drygt 5 veckor sen sist :( Det går ju såklart att göra det privat, men ekonomin räcker inte till. Hade velat ha mitt RUL nu, men får som sagt vänta till v.20. 
    Tror du att fler UL lugnade dig? 
    Vad skönt att höra att mina ord lugnade dig lite, jag har ju själv varit gravid så vet hur jobbigt det är att vara orolig för missfall, MA, avvikelser osv osv... Men det kommer att gå bra detta, du verkar ju som sagt må bra i övrigt!
Svar på tråden Extremt orolig inför RUL om 2 veckor, vad kan hända?