• Mamma till två gullegrisar

Makaronilåda med köttfärs i istället för bacon, funkar det tror ni?

Att man bara steker köttet o gör som vanligt med en äggstanning... Har mkt mjölk som jag borde få undan o typ färs hemma.. 

Var eg sugen på ngn god pastagratäng men hittade inget gott online :/ 

• Svar på tråden Makaronilåda med köttfärs i istället för bacon, funkar det tror ni?
  • Cecese

Jag gör alltid makaronilåda med köttfärs och det blir bra. Ibland sätter jag även i bacon men det är mest för smakens skull.

• Cecese

Det är väl bara att krydda med det man tycker är gott. Jag är inte så mycket för kryddor så jag saltar oftast bara. Jag brukar sätta ett lager ost på för jag gillar det men det går bra utan också.

• Cajsa001

Jag gör alltid makaronilåda med köttfärs i, kryddar med de kryddor jag gillar samt lök o vitlök o sen i med ost (vill ha den iblandad med det övriga o så äggstanning... Supergott!!!

• Sommarfjäril

Det låter mycket godare med köttfärs än med bacon! Jag brukar ha tärnad skinka i min, men är övertygad om att det blir gott med köttfärs.

• Meja2011

Köttfärs? Aldrig tänkt på, vad konstigt det låter i mina öron ;) jag är van vid bacon, tonfisk och lök, äggstaning förstås och tomater och ost uppe på. Vad olika vi gör:)

Svar på tråden Makaronilåda med köttfärs i istället för bacon, funkar det tror ni?