• Anonym

Köpa kondom? Pinsamt?

Det där med självscanning är ju ett bra tips eller köpa på nätet om man tycker det är pinsamt!

• Anonym

Om du tycker det är så pinsamt ts så finns det ju annat sex att ha som inte innebär vaginalt samlag. Många tjejer gillar inte ens vaginalt samlag.

• Anonym

Pinsamt när man regelbundet köper ett stopack kondomer, några dagar senare ett gravtest och efter ytterligare några dagar måste köpa folsyra och apoteksbiträdet frågar lite lustigt "fungerade inte kondomerna?"

• Anonym

hur gamla är ni? Det är pinsamt att få en könssjukdom eller att göra en abort!

• Anonym
    Anonym (Köpa) skrev 2012-05-23 19:22:06 följande:
    Intressant vad många olika svar. En del tycker det är jätte jobbigt och en del inte.

Asså idag ville jag köpa på mig lite men jag fick åka runt för att hitta något ställe och jag hittade ingen butik där jag kunde självskanna eller ta varan själv. Apoteket var stängt så sent. Så det blev inget, för jag vill inte fråga efter kondomer över disk.

Men måste du ha sex på det sättet då?
  • Anonym

Det är inte pinsamt att beställa över nätet Tycker faktiskt det är pinsamt i butik, trots att det inte borde vara så.

• Anonym
    Lajkie skrev 2012-05-23 23:47:12 följande:
    Ja jag tycker det är pinsamt. En gång köpte jag både kondomer och minipiller var första uttaget på pillren och ville fortsätta med kondom en vecka för säkerhets skull. Skärp och hängslen liksom. Tjejen i kassan har barn på samma dagis oxå, hon måste tro jag var knäpp:)
    Nu köper jag kondomer på nätet.... Haha. Använder enbart det nu så det går några stycken i månaden.

Några stycken paket i månaden?? :P
  • Anonym

Om man kan ha sex så ska man nog fan våga köpa kondomer :P

• Anonym
    Anonym (elsa) skrev 2012-05-24 00:56:00 följande:
    Jag och min sambo sedan många år tillbaka kör enbart kondom som preventivmedel. Vid ett tillfälle var kondomerna slut men vi körde på och han fick inte ut den i tid så jag blev lite nojig eftersom jag då inte kände mig riktigt redo för ett eventuellt barn.

Så det var bara att trava ner till apoteket, köpa fyra paket kondomer, ett dagenefterpiller och ett graviditetstest.

Jag hade aldrig tidigare tyckt att det var pinsamt att köpa kondomer men damen i kassan stannade liksom bara upp i det hon gjorde, stirrade på mina varor och stirrade på mig igen innan hon återfick fattningen och slog in varorna. DET tyckte jag var pinsamt. (konstig reaktion av henne förresten - folk på apotek borde ju köpa de mest konstiga saker)

Efter den händelsen har jag börjat tycka att det är mer pinsamt att köpa kondomer.

Det var nog inte kondomerna hon reagerade på utan mer kombinationen av varor du köpte. Tror du inte?
  • Anonym
    Anonym (elsa) skrev 2012-05-24 01:37:20 följande:
    Jo, det är klart att hon reagerade på kombinationen. Jag har ändå svårt att köpa kondomer efter den händelsen eftersom jag inbillar mig att alla tittar eller så tänker jag på hennes min när jag la fram mina varor vid kassan. Men kondomer måste man ha så det är bara att bita ihop och gå och handla :)

Kan inte din partner handla kondomer istället då?
  • Anonym

ja köpte glidmedel på apoteket å stod å valde mellan vanligt eller silikonbaserat när en ung tjej som jobbade där kom fram å fråga om ja behövde hjälp.
    Full i fan som ja var då så frågade ja vilket som var bäst vid analsex, hon var svårt generad men till slut fick hon fram att hon tyckte silikonbaserade funkade bäst. 

• Anonym

Det är bara att handla, vill man ha sex å vara ansvarsfull, förhindra att göra tjejen gravid med mera då får man handla.
    Sex är naturlig del av livet så det är inget konstigt, tror inte en kotte bryr sig utan känslan att det är pinsamt är nog bara hos personen som handlar. 

• Anonym

Köper aldrig kondom över disk eftersom man inte kan köpa min storlek nånstans. Och då har jag inte stor utan liten kuk. Nej, det får bli på postorder från utlandet.

• Anonym

Jag tycker att det är lite pinsamt att handla ja, speciellt när kärringen i kassan stirrar på en haha.
    Men nuförtiden handlar jag kondomer online på tex kondomkompaniet .
    Finns ju många ställen på nätet men dem är billigast.

Det är lättare så.. slipper jag blickarna haha 

Svar på tråden Köpa kondom? Pinsamt?