• ProudMama

Solskydd för en snart 6månaders, vad behöver man? Solhatt, uv-tält, solkräm, solparasoll? Finns ju massor!

Vad behöver man egentligen till bebisen på snart 6månader nu till sommarens soliga/varma dagar?

Uv-filt?
    Uv-tält?
    Gallerfilt?
    Solkräm?
    Solhatt?
    Solparasoll till barnvagn?

Vad har ni till era?

Hur bäddar ni i vagnen? Vanligt täcke känns ju alldeles för varmt, ska man satsa på tunnare filt eller gallerfilt?

Och när ni är ute på gården, vart har ni bebis då? Filt i skuggan? Under uv-tält?

Jag behöver råd!

• Svar på tråden Solskydd för en snart 6månaders, vad behöver man? Solhatt, uv-tält, solkräm, solparasoll? Finns ju massor!
  • Mollz
    Jempa12 skrev 2012-05-23 16:13:36 följande:
    Vi har en 6 veckors bebis hemma och vi ska skaffa någon form av hatt till henne. Men jag undrar hur känsliga deras ögon är. På lite äldre bebisar/barn ser man ofta att de ha solglasögon när de är ute i "solen", hur funkar det på en mindre knodd?
    Bebisen ska hållas i skugga så mycket som möjligt, men det finns solglasögon för bebisar (som är lite som simglasögon) på tex babyproffsen.
    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
  • ProudMama

Jag undrar också hur känsliga ögonen är? Och det kan ju inte vara det lättaste att få ett par små solbrillor att sitta på en liten. Min lilla skulle nog bara dra bort dem! Obestämd

• simmisen

Vilken super bra tråd, då jag också undrar hur man klär och skyddar bäst! Sonen är nu 10 månader:s

• Mollz
    ProudMama skrev 2012-05-23 16:16:04 följande:
    Jag undrar också hur känsliga ögonen är? Och det kan ju inte vara det lättaste att få ett par små solbrillor att sitta på en liten. Min lilla skulle nog bara dra bort dem! Obestämd
    www.zunblock.se/
    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
  • Lyrasmamma

Min dotter är 8 mån, vi kör på solhatt/keps och långärmad tunn body och tights. Solparasoll till vagnen så att det inte skiner rakt på henne. Annars är vi mest i skuggan.

• Natulcien

Vi hade inte så mycket prylar. Inga UV-filtar eller UV-tält.

Vår son var 8-9 månader förra sommaren och man ska ju inte smörja såna små med solkräm. Men han var i skuggan mesta tiden iklädd solhatt och kortärmad body. Så mycket mer behövdes inte. I vagnen hade han ingenting på sig de varmaste dagarna, och ett babylakan eller gallerfilt om det var lite svalare. Skugga fick han av sufletten.

Svar på tråden Solskydd för en snart 6månaders, vad behöver man? Solhatt, uv-tält, solkräm, solparasoll? Finns ju massor!