Problem med arbete och umgänge.
Hej. Första gången jag skriver här, men nu behöver jag verkligen hjälp! Jag har en dotter på 6 år, som jag älskar över allt! Mamman och jag lever inte tillsammans, och har aldrig gjort. Jag arbetar sedan 4 år tillbaka i Norge, jobbar 12 dagar, och är ledig 9 osv. när jag är ledig har jag min dotter 7 dagar. Nu ska hon börja 6.års till hösten, och därför har jag nu hittat ett jobb i Sverige där jag kommer va bortrest mån-tors varje vecka, eftersom jag bor ca 3 mil från mamman, blir det för långt att hämta och lämna på skolan varje dag, så därför tänkte jag ha henne på helgerna. Men nu vill mamman att jag ska ha min dotter varannan vecka. Det är inget konstigt med det, men saken är den att mitt yrke betyder arbeta borta, och jag har ingen erfarenhet eller utbildning till något annat. Självkkart vill jag hjälpa mamman på alla sätt, hon har förutom vår dotter 2 yngre tvillingar och är ensamstående, så jag förstår henne att det kan va tufft! Jag är själv ensamstående och bor i hus, så jag har inte råd att ställa mig på McDonnalds och fräsa burgare. Jag är inte ute efter någon sympati, det är inte det det handlar om! Vi är bra vänner, och jag vill att det ska förbli så. Tänkte bara om någon annan har upplevt något liknande, och kan ge tips!
Snälla hjälp, vet inte vad jag ska göra!