Tänk om jag också gjorde som pappan...
Mitt ex och jag har separerat för ca 3 månader sedan, vi har ett barn ihop som är ungefär 1 år.
Dagen efter jag drog från honom så träffade han en ny tjej (!!!!) Nåja... nu till det sjuka.
Han bryr sig inte om sitt barn längre... han tar hand om henne när han har henne, eller rättare sagt han åker till sina föräldrar med henne så de får ha henne. Eller så åker han till shoppingcentret bara för att fördriva tiden. (Jo jag vet detta)
Iom att han jobbar skift så planerar vi några veckor framöver hur vi ska ha henne... men nu börjar han fråga om jag kan ta henne när det är planerat att han ska ha henne med argument att det är bäst för barnet att inte "flacka runt så" men i själva verket så är det så att han vill vara ensam med sin nya dam. (ja, det vet jag oxå med säkerhet)
Jag säger ja såklart, men tycker det är sjukt att han inte vill vara med sitt barn när han inte sett barnet på länge.
Sen lovar han att komma på besök en stund för att träffa sitt barn... 2 dagar har han sagt att han skulle komma men dyker inte upp. 3 dagen så sa han tom en tid men dök inte upp. Då var den nya hos honom och han hade inga planer på att komma upp med tanke på att de tittade på film under täcket (jag knackade på å ifrågasatte vad han höll på med såklart)
Han ringer aldrig å hör hur det är med barnet... det kan gå över 1 vecka ibland. Han skiter i BVC tider och andra saker som är viktiga, som han har varit väldigt noga med innan faktiskt... blivit besviken när tider blir inbokade när han jobbar osv.
Nu skiter han i det totalt!!
Jag blir så himla besviken på honom för jag trodde bättre om honom.
Men nu till min fråga
Om jag OCKSÅ slutade bry mig om saker... om jag lämnade barnet till mina föräldrar så fort jag ska ha henne... om jag sket i allt.
Vad skulle hända?
Jag har börjat fundera på att ansöka om vårdnaden nämligen, men det har jag förstått att jag inte kommer få, för att inte bry sig om sitt barn är tydligen inte ett argument som håller.
Men om jag betedde mig likadant som han gör nu... han bara glider med på en räkmacka liksom.
Jag har funderat på detta ett tag nu och skulle bli tacksam för svar!