• emanon1

slokiga syrenbuskar

planterade bondsyren för ett par veckor sen men nu är några av buskarna hängiga med lite bruna gula blad..ser trött ut. jag vattnar ordentligt så d kan inte bero på för lite vatten. ska jag prova att gödsla de? Vilket gödsel gillar syrener? Älskar syren så jag vill inte att de dör och det kostade 125 kr st så de va ju rätt dyra när man köper 8 st...

• Svar på tråden slokiga syrenbuskar
  • PolyPond

Min erfarenhet av bondsyréner är att de i princip inte går att ta död på. Stoppa ner en pinne i jorden och du har snart en ny buske!

Hur mycket vattnar du när du säger att du vattnar ordentligt?
    Det är vanligt att man tror att det kommer ner mer vatten till rötterna än det gör.

• Diablo

Du måste vattna varje dag och mycket. Gärna hela denna växtsäsong för att ge växterna en god start.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Houdini

Vattnar du em eller två gånger om dagen? Vattna både morgon och kväll och vattna länge var gång.

För att vara säker på att rötterna får vatten så stick ner en pinne bredvid så du får ett hål att vattna i.

Vi fick en häck av svärfar och den klarar sig bra och började till och med blomma efter flytten, men vi grävde ner en vattenslang som rötterna nu ligger vid. De får vatten genom den slangen en halv timme varje morgon plus att vi vattnar dom uppefrån var kväll och de får så det plaskar ordentligt.

Misstaget man ofta gör är att man vattnar för kort stund, de ska ha flera liter vatten var gång       

Svar på tråden slokiga syrenbuskar