• Cailín

Varför vill du ha avslutning i kyrkan?

Svenska kyrkan och bibeln tillhör kristendomen. Hur kan du efter alla dessa "idiotiska" saker som står i bibeln, vilja att dina barn ska ha avslutning (t.ex examen) där?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför vill du ha avslutning i kyrkan?
  • La Lola

Tradition, fin lokal och stor nog.

Mina barn är döpta o jag är gift i kyrkan.
    Nej, vi är inte troende.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Michiyo

jag hatar kyrkan.. har alltid gjort men det tillhör en tradition att gå dit.. kyrkan är fin. man klädde upp sig extra för just att gå till kyrkan. och det gav skolavslutningen något speciellt och inte bara ett klassrum sen gå hem.

och jag är en sån som vägrar sätta min fot i kyrkan så vida jag inte är dragen i öronen hela vägen dit. 

• La Lola
    Michiyo skrev 2012-05-24 12:09:46 följande:
    jag hatar kyrkan.. har alltid gjort men det tillhör en tradition att gå dit.. kyrkan är fin. man klädde upp sig extra för just att gå till kyrkan. och det gav skolavslutningen något speciellt och inte bara ett klassrum sen gå hem.

och jag är en sån som vägrar sätta min fot i kyrkan så vida jag inte är dragen i öronen hela vägen dit. 
    Du går inte på kyrkbröllop och dop i kyrkan heller?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Khaleesi

Annat. Det är en vacker lokal som är perfekt avpassad för ändamålet. Den rymmer många och har bra akustik.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • krompa

Det vill jag inte.

Jag har aldrig haft avslutning i Kyrka under min uppväxt och jag tycker det är helt förlegat...

• Kattdamen

Det vill jag inte.

En kopp te, tack.
  • lövet2

Det är den klart bästa och lämpligaste lokalen. Vacker, stämningsfull, bra akustik, bra luftkonditionering, rymlig. Alternativet skulle vara en trist lokal med dåligt fläktsystem (outhärdligt varmt och kvavt), ingen akustik och små rara silverfiskar som springer på golvet. Nej tack, jag föredrar kyrkan!

Har för övrigt inga fobier mot Svenska Kyrkan och tror inte alls att de äter spädbarn till frukost hur religiösa de än är ...

• Kattdamen
    lövet2 skrev 2012-05-24 13:04:03 följande:
    Det är den klart bästa och lämpligaste lokalen. Vacker, stämningsfull, bra akustik, bra luftkonditionering, rymlig. Alternativet skulle vara en trist lokal med dåligt fläktsystem (outhärdligt varmt och kvavt), ingen akustik och små rara silverfiskar som springer på golvet. Nej tack, jag föredrar kyrkan!

Har för övrigt inga fobier mot Svenska Kyrkan och tror inte alls att de äter spädbarn till frukost hur religiösa de än är ...
    Går det inte bra med någon annan kyrka?
    En kopp te, tack.
  • lövet2
    Kattdamen skrev 2012-05-24 13:07:31 följande:
    Går det inte bra med någon annan kyrka?
    EFS har för liten lokal och Filadelfia har väldigt svårt att hålla sig från att stoppa in lite gudsord här och där. Prästerna i Svenska Kyrkan kan hålla sig till att önska alla välkomna och hoppas på ett skönt sommarlov, men på Filadelfia är de lite så där extrema.
  • Aaglars

Jag och min familj är kristen.
    Dessutom tycker jag att det är en fin tradition. 

Svar på tråden Varför vill du ha avslutning i kyrkan?