Tjock bröstvävnad och knölar i andra bröstet? Hjälp
För några veckor sedan så upptäckte jag en knöl i höger bröst och två mindre strax ovanför och under den första knölen. Inväntade mensen för att se om de försvann. Mensen är fortfarande kvar och knölarna likaså.
Var till läkaren idag för att få det undersökt och hon tryckte och hade sig och sa att hon känner det i höger bröst, men hon sa ingenting om hur stora de var eller om hon kände många. När hon känt i vänster bröst så sa hon att jag hade tjock bröstvävnad där.
Hon sa "ibland kroppen kan immitera cystor och knutor..." och jag fattar verkligen ingenting, hon kunde inte göra sig förstådd pga sitt språk och förstod inte heller vad jag sa.
Resultatet blev en remiss för ul av brösten och "så får vi se om vi kanske får gå vidare med mammografi efter det".
Jag ställde frågor men hon kunde inte besvara en enda. Tid för ul kunde dröja från några veckor till någon månad.
Gick därifrån med en känsla av att jag kan lägga mig ner och dö direkt. Hittar inte ett skit om tjock bröstvävnad på google, har inte hört om det innan och hon förstod inte vad jag frågade.