Boba, pognae, ergo... vilken ska vi välja?
Hej!
Vi väntar vårt första barn i sommar och har börjat titta lite på bärselar, men känner att jag behöver lite råd. det verkar vara svårt att hitta selar att prova. Butikerna har ju mest Babybjörn och dom har vi redan ratat eftersom alla säger att dom är obekväma både för barnet och den som bär.
Vi vill gärna kunna sätta knodden i selen redan när den är nyfödd, då vi troligtvis kommer åka iväg på en liten resa när han/hon är drygt en månad.
Jag har fastnat för Boba3G eftersom jag tycker den verkar praktisk iom att man inte behöver ha ett speciellt spädbarnsinlägg. Men egentligen har jag ingen aning om den kommer passa.
Jag är liten, 155cm/50-55 kg. min man är ca 185 men har ganska smal kroppsbyggnad. Helst vill vi ju ha en sele som passar oss båda.
Vi kommer få låna en sjal av en kompis, men det är en vävd sjal, så jag är rädd att jag (och framför allt min man) kommer tycka det blir för meckigt när man måste knyta om den varje gång man ska ta i och ur bebisen. Kommer definitivt ge sjalen en chans, men vill ändå gärna ha råd om bärselar.
Så, kom med era bästa råd! :)