• larssonp

Ligamentsmärta ? Hjälp...

Är gravid i v 19. och har börjat få ont i nedre delen av buken på högra sidan. smärtan kommer efter att ha suttit ner, behöver inte vara en lång stund, och sen reser mig upp till stående position . det varar inte så länge som tur är.
    Men då jag arbetar som brevbärare och varje gång jag hoppar ner från sadeln gör det ont.

Någon annan som har haft liknande problem eller som har tips på vad man kan göra för att minska smärtan. om det finns något att göra dvs...

• Svar på tråden Ligamentsmärta ? Hjälp...
  • LenaA86

Hej!!
    Vet precis hur det känns!! Är gravid i v 8 och har redan haft smärtan ett tag. Är värst när man gör hastiga rörelser. Tror tyvärr inte att det finns så mycket att göra åt det eftersom det är ligamenten som töjs.

Hoppas smärtan snart försvinner!

• larssonp

Ruskigt drygt, man vill inte sätta sig ner för man vet att man måste resa sig sen ;) .
    Mest orolig att det ska vara något annat som är fel än ligamentsmärta.

hur har din graviditet varit än sålänge ? många symptomer ?

• LenaA86

Precis!! :)
    Hade i början mensvärk x10 som nu har bytts ut mot ligamentsmärtor, trött, ömmande bröst, lite yr å ibland lite illamående. Har blivit helt fixerad vid mat, hungrig hela tiden! :)

Har varit på inskrivningsmöte idag. Skönt att få svar på lite frågor. Hur har du mått fram tills nu? Första barnet?

• cozmoz

Ligament smärtor har jag från och till. Det gör riktigt ont. mankan inte göra mkt åt det tyvärr.
    Man får se det som positivt det e ju trots allt magen som tänjer sig för att bebben börjar blir större

• Helenasoch jörgens

hej!
    här är en till som får såna smärtor, men jag får ont speciellt när jag går länge o anstränger mig...
    är i 24+1(25veckor)
    min barnmorska rekomendera sjukgymnast.. men just nu har jag en bra period o ingen smärta!
    går upp o ner, så väntar med sjukgymnast...

• TeamCaz

Jag har ont HELA TIDEN, förutom just när jag sitter. Men jag tror det är ligamenten jag är i vecka 21 nu o nu ska tydligen livmodern växa ca en cm i veckan, kan nog göra lite ont

• larssonp
    LenaA86 skrev 2012-05-24 20:08:27 följande:
    Precis!! :)
    Hade i början mensvärk x10 som nu har bytts ut mot ligamentsmärtor, trött, ömmande bröst, lite yr å ibland lite illamående. Har blivit helt fixerad vid mat, hungrig hela tiden! :)

Har varit på inskrivningsmöte idag. Skönt att få svar på lite frågor. Hur har du mått fram tills nu? Första barnet?
    Låter som mina "krämpor" ;)
    Är i v19( 18+3.), första barnet ja.  Har haft ömmande bröst , vilket har gett med sig nu. Konstant hungrig, kissar vissa dagar väldigt ofta. Och har haft lite problem med ischas, men ingen smärta som jag har behövt stanna hemma från jobb för.

Min ligamentssmärta har faktiskt försvunnit nu, vilket är grymt skönt. men jag har en känsla av att det kommer tillbaka snart ;)

Första barnet för dig med ?
  • larssonp

Usch, låter inget vidare att ha ont hela tiden. Du får sitta så mycket du kan .
    Men om livmodern ska växa en cm i veckan så är det inte så konstigt man känner lite smärta .
    Första barnet för dig också ?

• TeamCaz

Ja precis. Jag sitter så mycket jag kan
    Nej detta är min tvåa.

Svar på tråden Ligamentsmärta ? Hjälp...