• Anonym (konfunderad)

min 5 månaders har börjat bita sig aggressivt i armen! Normalt?

Min bebis har på senaste tiden börjat liksom bita sig hårt i armen och vråla samtidigt. Han verkar frustrerad och ibland arg. I samband med detta har han också lagt sig till med ett nytt skriande ljud som är hemskt.
    Är detta normalt beteende? Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden min 5 månaders har börjat bita sig aggressivt i armen! Normalt?
  • Anonym

Min bebis drog och drar sig fortfarande i örat då h*n blir arg.

• ramsylina

det skulle kunna vara tänderna som kliar? testa ge honom en bitring och se om det hjälper. med vår första så testade vi att liksom klia tandköttet lite med fingret, det verkade han tycka var bra så då förstod vi att det var tänderna och laddade på med lite bitsaker han kunde tugga på :)

• tussilago00

Japp! Låter som min snart 2-åring va vid den åldern! Han fick inte bita oss så han bet sig själv i armen istället!

• Anonym (konfunderad)

Skönt att höra. Blev nästan lite orolig där ett tag. Ser helt galet ut! Ser inga tänder dock, men det kanske kliar. 
    Han verkar så frustrerad och arg stackarn så han knappt vet vad han ska göra av sig själv. 

• ramsylina
    Anonym (konfunderad) skrev 2012-05-24 21:06:57 följande:
    Skönt att höra. Blev nästan lite orolig där ett tag. Ser helt galet ut! Ser inga tänder dock, men det kanske kliar. 
    Han verkar så frustrerad och arg stackarn så han knappt vet vad han ska göra av sig själv. 
    Tror det kliar som mest innan det bryter igenom tandköttet...

Men det är svårt o säga det där med tänder, vi gick i ett års tid och skyllde alla gnälliga perioder eller nattvaknanaden som inte berodde på hunger på att det var de där eländiga tändernas fel. =D Inte vet jag om vi hade rätt eller inte.. ;P
Svar på tråden min 5 månaders har börjat bita sig aggressivt i armen! Normalt?