Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Hög risk på KUB

Jag har med gjort kub idag. Risk på 1:83 hade bra hcg, bra nackspalt på 2 mm, bra ålder, 28 år. Men extremt lågt papp-a. Remiss skickad för moderkaksprov. Tillhör Lund. Hoppas det går fort. Hur ska man orka jobba nästa vecka? Bara gråter...

• isis bianco

Sweasmamma, så vi väntar på samma sjukhus! Vad trevligt mitt i allt elände... Ska du göra fvp, eller mkp? Jag hoppas på mkp om det finns tid... Är i vecka 12+ 4 idag. Du?

• isis bianco
    Fairytale01 skrev 2012-05-26 16:09:32 följande:
    Tänker på er och hoppas det går bra! För de allra flesta gör det ju det! Ni som ska till Lund, vet ni vilken läkare ni ska gå till? Vill bara slänga ut en liten varning isåfall för det finns läkare som är fruktansvärt okänsliga och med starka åsikter. Jag råkade ut för en sådan på mitt FVP i Lund. Vill inte skriva ut mer här, men inviga mig gärna om ni vill veta mer. Kram på er tjejer
    Då man ofta inte kan påverka vilken läkare man får så väljer att inte veta. Bara människan är duktig på det hen gör med själva provet så kan hen vara hur okänslig som helst.
    Men tack ändå!
  • isis bianco

sweasmamma

hur mår du idag?
    Jag har hunnit smälta det en del, och pratat med några nära och kära.
    En sak i taget liksom!

Nu är jag mest orolig för själva ingreppet, och för att det låga papp-a värdet kan vara indikation på en sämre fungerande moderkaka...
    Hu vad tungt det känns...

• isis bianco

Men vad konstigt. Var gjorde du undersökningen? Var det ditt hcg som var för högt då? Vad låg det på? Du måste fått nån förklaring eller papper med dig hem? Jag gick på emma ultraljudsklinik i Malmö. Om du ringer sjukhuset, så berätta gärna vad de säger om väntetid.

• isis bianco

Htsny, tack för ditt inlägg! Skönt med bra erfarenheter. Minns du siffrorna på ditt blodprov?

• isis bianco

Sweasmamma, vad skönt men samtidigt jobbigt... Vet inte själv hur jag ska förhålla mig till allt. Kan inte fokusera på jobbet alls...

• isis bianco

Pratade nyss med min kompis som läser sista året på läkarutbildningen och haft mycket extraarbete och handledare till examensarbete just på KK i Lund.
    Hon sa att det är två manliga som arbetar där och har hand om alla riskbedömningar, fostervattensprover/moderkaksprover och större avgörande ultraljud. De är väldigt duktiga inom sina områden, men sen är det ju ofta så att vissa läkare har en hård framtoning men det ska man inte bry sig om, de är väldigt duktiga på sitt område och det är ju huvudsaken!

Hon skulle även läsa på om mina värden, och se vad jag bör kräva av läkarvården. Snällt av henne!

• isis bianco

Vilken vecka är du i då? Det står på deras hemsida att de utförs fvp efter vecka 15+4

• isis bianco
    sweasmamma skrev 2012-05-29 17:52:26 följande:
    duu.. va fick du för värden på papp-a och hcg??
    minns att det fria värdet på hcg låg på 80 000, minns inte siffran i MoM.
    Papp-a fick jag 0,27 MoM

du?
Svar på tråden Hög risk på KUB