Hög risk på KUB

Vad märkligt... mitt hcg var inte anmärkningsvärt, endast papp-a.
och nacken hos din bebis var 2,2? också normalt... ska bli spännande att se vad din dr kommer säga. fråga honom gärna om hcg-värdet då!

Har tid en vecka efter dig, tisdag 12 juni kl 8.30. Då kommer jag vara i vecka 14 + 6, men jag antar att de har koll och att det inte är för tidigt... Vet inte vilken läkare det blir, får väl hem kallelsen på fredag eller nåt.
Nej, fostervattensprov sa hon! Jag frågade specifikt om det gick att göra då, vecka 14+ 6 och hon sa ja. Får lita på det.
Ingen fara!
Jag börjar bli mer och mer besviken på ultraljudsklinik vi gick på båda två och deras förfarande... Skrämma upp folk och sen inte vara mer utförlig. Har läst flera studier som dessutom påpekar att kub vid ivf kan ge helt felaktiga siffror, både positivt och negativt. Alltså helt opålitligt. Varför säger de inget om det?? Kan väl inte vara meningen att man som gravid behöver ta reda på allt själv... Och i ditt fall tycker jag de borde gått igenom siffrornas betydelse. De skryter om sin fina utbildning i detta från England men patientinformationen fallerar lite tycker jag.
Svarar bara snabbt, sitter med mobilen. Värdena ska ligga så nära 1,0 MoM på båda. Patologiskt lågt för papp-a är under 0,4, hcg minns jag inte.
Jag önskar med att jag aldrig gjort kub... Nu känner jag mig mer eller mindre tvungen att gå igenom fvp. Bara en känsla. Är så besviken på det bristande stödet i vården... Ville gärna ha en konsultation med en läkare inför beslut om fvp. Men nä, det är tydligen ingen valmöjlighet man har. Ssk på kk sa bara att om jag behöver prata kan jag hitta kurator via gula sidorna
ska det vara så?
Barbalala, var i Sverige hör du hemma? Vilket sjukhus erbjuder dig extra ultraljud och rådgivning? Kanske kan hänvisa till det om jag ringer imorgon! Känner mig väldigt överkörd och ledsen faktiskt. Mer och mer för varje dag. Det äter upp mig liksom!