Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Hög risk på KUB

Blev inget idag. För liten bebis nytt försök den 20 juni. Eftersom jag gjort ivf och tidigare ultraljud stämt bra med tiden så blir jag orolig. Nästan en vecka för liten enligt nåt av måtten de tog. Huvudet var avlångt... gör mig såklart superrädd med. Läkaren försökte lugna mig med att det troligtvis var vinkeln bara,hjälper inte mycket just nu. Han pratade också om lågt papp-a och dess koppling till små barn. Finner man inget åpå fvp så ska fler kontroller troligtvis göras för att kontrollera tillväxten. Det var ju inte så här det skulle bli idag... inga besked före midsommar.

• isis bianco

hade vår risk för mf också varit större än risken för kromosomfel är jag tveksam till om vi övervägt fvp... men nu när vi bestämt så känns beslutet bra.

• isis bianco

Lingonblom, stort grattis till resultatet! Avundsjuk till max hur länge fick du vänta på svaret? Jag har fortfarande mitt framför mig, sex dagar dit, sen väntan på svar.

• isis bianco

Barbalala, ungefär som jag då... Också framflyttat då läkaren tyckte att risken för att behöva göra om var för stor... Väntan är grymt jobbig. Vilken vecka är du i?

• isis bianco

Barbalala, det kunde varit jag som skrivit ditt inlägg! Även jag var på ultraljud i vecka 12+ 3,och då var bebisen exakt på dagen rätt storlek. I förra veckan skulle jag varit i vecka 15+ 0, men huvudmåttet mätte 14+ 2... Vet inte om de mätte längden faktiskt, men lårbenet mätte det och den var ganska rätt. Undrar om det är vanligt kring dessa veckorna, att huvudmåttet är lite off... Får hoppas det ser bättre ut för oss båda vid nästa ultraljud! Och även jag är mest rädd för själva provet, min man är mest rädd för resultatet... Tror det är normala instinkter som gravid.

• isis bianco

Sweasmamma, nä på onsdag blir det! Så åtta dagar framskjutet. Bara två dagar till, sen förhoppningsvis bara en vecka till för svaret, midsommarhelgen är säkert många lediga.

• isis bianco

nu är det gjort! ligger hemma i soffan och tar det lugnt, känner av en hel del molande i magen. Usch, nu  är det liksom en annan typ av väntan. Och jag är jätterädd för att börja läcka fostervatten. Vi förväntas svar nästa torsdag eller fredag sa läkaren. Är det avvikande kommer de att ringa innan dess. Bebisen har iallafall växt ikapp, istället för att vara en vecka yngre var bebis idag bara två dagar yngre! skönt det iallafall Solig

• isis bianco

Har en del kramper, som att livmodern blir stenhård en stund och sen går det över. Men sköterskan nämnde att man kan uppleva det, så försöker vara lugn. Personligen tyckte jag att det gjorde ont, själva provet alltså. Men vet också från alla mina ivfsprutor att det kan ha varit en nerv eller litet blodkärl i vägen som gjorde att det kändes så mycket. Däremot gick det fort över igen. Tycker resten av denna dagen är psykisk terror. Är obeskrivligt rädd för att kramperna ska eskalera och för att få missfall. Men kan å andra sidan inte göra så mycket mer än att ta det lugnt nu.

• isis bianco

Sov ett par timmar nu. Man blir trött av att ta det lugnt och grubbla. Han behövde bara sticka en gång ja, skönt det med! Än så länge verkar kramperna lugnat sig, hoppas det fortsätter så!

• isis bianco

Kramperna har nu lugnat ner sig, skönt. Ska faktiskt till psykologen nu på morgonen, som är knuten till min mvc. Ska bli otroligt befriande att få någon att prata med. Ha en fin midsommar tjejer!

Svar på tråden Hög risk på KUB