Inlägg från: sweasmamma |Visa alla inlägg
  • sweasmamma

Hög risk på KUB

jag gjorde mitt fvp en tisdag , röd dag onsdagen sen kom svaret på måndagen !

• sweasmamma
    Lillasystersöt skrev 2012-06-18 12:02:54 följande:
    Har läst lite i tråden =)

Grattis så underbart skönt för er =)
    tack !!! ja nu kan man pusta ut äntligen =)
  • sweasmamma
    Barbalala skrev 2012-06-18 17:32:19 följande:
    Man får ändå se det positiva, risken för missfall minskar ju längre tid man hinner gå innan man gör fvp.
    ja men precis men va jobbigt med väntan den är ju ..bläää!!! men du ska se att det kommer gå kanonfint 
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-18 14:31:33 följande:
    Barbalala, ungefär som jag då... Också framflyttat då läkaren tyckte att risken för att behöva göra om var för stor... Väntan är grymt jobbig. Vilken vecka är du i?
    skulle inte du göra ditt fvp imorgon ?
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-18 20:06:31 följande:
    Sweasmamma, nä på onsdag blir det! Så åtta dagar framskjutet. Bara två dagar till, sen förhoppningsvis bara en vecka till för svaret, midsommarhelgen är säkert många lediga.
    onsdag okej ... ja då lär du ha svaret på måndag-tisdag då ! och oroa dig inte , testet går snabbt och smidigt 
  • sweasmamma
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-18 20:12:26 följande:
    Mitt KUB-test var 1:2. Ganskanedslåenderesultat, minst sagt. Jag var 39 år och det var mitt femte barn.
    Gjorde fvp för att avbryta vid svårare kromosomfel alternativt vara förberedd på ett barn med Downs.
     Födde normal son. Glad
    ja du ser!!! 1:2?? 1:36 tyckte jag va mkt för att vara 30 =)
  • sweasmamma

samma här i Lund , 15+2 tidigast pga mängd fostervatten samt risken för mf minskar efter v 15

• sweasmamma
    abinito skrev 2012-06-20 07:23:54 följande:
    Tack för svar. 3 veckor känns ju som en evighet om man fått dåliga siffror på KUB. Har bokat tid, men är fortfarande i valet och kvalet om jag ska göra det.
    jag hade rek att inte göra det , skapar ganska mkt "onödig" oro !
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-20 13:09:53 följande:
    nu är det gjort! ligger hemma i soffan och tar det lugnt, känner av en hel del molande i magen. Usch, nu  är det liksom en annan typ av väntan. Och jag är jätterädd för att börja läcka fostervatten. Vi förväntas svar nästa torsdag eller fredag sa läkaren. Är det avvikande kommer de att ringa innan dess. Bebisen har iallafall växt ikapp, istället för att vara en vecka yngre var bebis idag bara två dagar yngre! skönt det iallafall Solig
    skönt =) det kommer se hur bra ut som helst 
  • sweasmamma

va olika det är .. jag hade bara liiite lätta menskänninmgar samma dag provet togs sen inget , samt obehag när provet togs men inte ont !

martini, hoppas på svar snart ... =)

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-24 21:48:51 följande:
    nu är jag mest nervös över om min telefon kommer ringa från genetiska labbet hur ska man kunna klara jobbet?
    dom kommer inte ringa !!! du kommer få hem ett brev precis som jag =)
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-24 21:59:22 följande:
    sweasmamma, du är ju för gullig =) hoppas du har rätt! och hoppas på besked innan torsdag/fredag som läkaren trodde. kanske skulle stänga av telefonen bara för säkerhets skull liksom :p
    =) jag gjorde mitt på en tis, röd dag ons sen besked på måndagen så du får säkert besked imorgon eller tisdag !
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-25 20:50:44 följande:
    inte hört nåt än. så länge telefonen är tyst är jag nöjd, men jag erkänner att brevlådan var prio 1 när jag kom hem.
    förstår..vet preciiiis =) 
  • sweasmamma
    Barbalala skrev 2012-06-26 10:46:09 följande:
    Nu har även jag äntligen fått provet gjort! Gud, så skönt att det är över i alla fall, nu blir det ju dock en helt annan väntan... Jag tyckte inte att det gjorde ont, de var fantastiskt snabba så jag var helt förvånad när det var klart. Det enda som jag tyckte var obehagligt var att han inte förde in nålen försiktigt utan liksom högg in den....å andra sidan tror jag att det var bättre, det var över fortare. Just nu känner jag ingenting i magen, men jag har intagit liggläge och kommer ligga så här resten av dagen.
    martini bianco: hoppas du får post idag!
    skönt att det är gjort !!
  • sweasmamma

tjejer, jag hade 1:36 och min pojk mår bara bra ! dr sa till mig att detta är ju en riskbedömning men i nääästan alla fall stämmer de inte !!  det är MKT ovanligt att proverna kommer tillbaka och visar konstigheter 

Martini: OM det skulle vatt konstigheter hade dr redan ringt , dom ringer oftast 2 dagar efter provet tagits=) jag bara vet att er bebis mår bra , känner det på mig 

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-28 14:42:41 följande:
    Har äntligen fått brevsvar nu! Allt är helt normalt och vi väntar en flicka! Helt plötsligt blev livet lite ljusare, ska bara en gråta en liten skvätt. VILKEN LYCKA!

jag saaaa ju det !! grattis!!!!
  • sweasmamma
    Barbalala skrev 2012-07-02 18:34:15 följande:
    Är i chock.. idag ringde de och sa att provet inte är normalt. Jag fick inte veta vad det var, ska dit imorgon. Jag kan inte tro att detta händer oss....
    nej nej nej =( uppdatera oss, tänker på dig 
  • sweasmamma
    Barbalala skrev 2012-07-03 15:36:28 följande:
    Barnet har Trisomi 13, alltså inte Downs syndrom, utan ett allvarligare syndrom. KUB-testet visade 1:2489 på Trisomi 13. På något vis känns det bättre för jag har egentligen inget val. Jag har tagit den första tabletten. Allt avslutas på torsdag. Det här spär bara på vad jag nu tycker om KUB-test. Snacka om lotteri... Lycka till nu allihop, njut av era graviditeter och era bebisar när de kommer ut. Livet är skört.
    jag vet inte vad jag ska säga!!jag lider med dig och mitt hjärta blöder för er skull =( jag hoppas du återhämtar dig snart ! stor kram 
Svar på tråden Hög risk på KUB