Vad tror ni om min egen variant av GI + LCHF? Tyck till!
För det första tänker jag säga att man får plats med mkt grönsaker även i en strikt LCHF. Om du bara ¨t gurka och sallad har du missuppfattat allt. Det är mkt blomkål, broccoli, vitkål, och även lite paprika, tomater och kanske liiite lite morötter beroende hur mkt kolhydrater man ätit över dan.
Och på helgen kan du absolut unna dig yoghurt.
Att man ska äta hur mkt kött som helst är också fel. Man äter inte mer kött än tallriksmodellen.
Har du en fet plånbok och har råd med gräsbeteskött kan du däremot frossa i kött eftersom det gynnar miljön.
Och du erkänner ju själv att du inte gick ner i vikt för att du åt fel och då är ju risken stor att aptiten inte förändras.
Annars tycker jag det ser bra ut.
Det du kommer äta är helt enkelt en lågkolhydratskost men inte lika strikt som LCHF.
Om du smtidigt tränar 2-4 gånger i veckan så kommer det nog gå bra.
Tänk bara på att ju mer du tränar desto mer måste du äta. Du kommer gå ner i vikt ändå. Om du tränar en massa och äter normala portioner så kommer kroppen istället svälta sig.
Om du anpassar maten efter träningen kommer kroppen släppa ifrån sig.
Gå in på lite träningssidor för att läsa mer om det eller varför inte boka ett möte med en bra PT?
Angående kalorier så kan du ju inte äta mer än du förbrukar men äter du lågkolhydratskost så behövs oftast inte kaloriräkning förrän man närmar sig sin målvikt.