• Loket

Jävla muppfan!!

Kanske dags att börja jobba?

• Loket
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:24:08 följande:
    Och vart ska barnet ta vägen?
    Problemet verkar ju vara att hen är för liten för förskola!
    I norge har man 3 eller om det är 6 månaders barnledighet och där fungerar det utmärkt så varför skulle det inte fungera här?
  • Loket
    Insatt skrev 2012-05-25 17:28:02 följande:
    För att barn inte har rätt till förskoleplats förrän 1 års ålder i Svea rike där jag antar att ts bor?
    Hört talas om privat dagmamma ?
  • Loket
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:33:01 följande:
    Vad har Norges lagstiftning med saken att göra? Jag bor i Sverige, och antar att ts gör det också. Eller ska vi utgå från att hon bor i USA med några veckors föräldrapenning? Jag menar, om de klarar det där så måste alla i Sveige också göra det!
    Det var bara ett exempel på att föräldraredigheten är helt olika mellan olika länder, ska man tro vissa  här är barnen döende om de inte får vara hemma med föräldrarna i minst 1 år vilket är nonsens
  • Loket
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:39:26 följande:
    Jag skiter i hur länge föräldrar är hemma med sina barn i Kuala Lumpur. Jag vill vara hemma med min skrutt så länge det går. Det är ju vanvård att sätta sin unge i förskolan tidigt. Vet du hur stora grupper de har?? Främmande människor kan inte ta hand om mitt barn lika bra som jag själv.
    Har du inte någon anhörig / förälder som kan ta hand om barnet om du inte vill lämna av det på dagis? Testa höra med socialen men de lär bara kräva att du ska jobba / söka jobb för att ens vara berättigad ersättning därifrån
  • Loket
    Insatt skrev 2012-05-25 17:33:20 följande:
    Hur ska hon ha råd med det menar du? SkämsFoten i munnenKyssSkrattandeKattSkrikandesKräks
    Det behöver inte vara så dyrt allt handlar om prioriteringar seru
  • Loket
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:56:29 följande:
    Herregud, han vill ju inte vara ledig!
    Kanske inte nu men däremot längre fram vad är det för fel med det?
  • Loket
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 18:48:09 följande:
    Problemet är att alla våra diskussioner urartar och slutar i bråk eftersom vi har så olika syn på allting. Jag har försökt diskutera alternativ med honom. Hans senaste förslag var att skrutten kunde vara hemma med hans nya flickvän/särbo/sambo (grannfrun, lång historia) eftersom hon ändå ska vara hemma hela sommaren med sina egna barn. Men vad fan. Jag vill inte att främmande människor ska ta hand min skrutt. Om jag inte vill att förskolepersonalen ska ta hand om skrutten så vill jag knappast att hans nya kvinna heller ska göra det.
    Ditt ex förslag är en utmärkt lösning då slipper ungen vara på dagis och får förhoppningsvis bra omvårdnad, det låter ärligt talat som om du är svartsjuk / bitter och därmed avfärdar hans lösningar och tycker allt han säger är skit.
  • Loket
    Jagvetmest skrev 2012-05-25 19:53:35 följande:
    Alltså ni som skriver att TS ska "lämna över barnet" när hennes f-dagar är slut. Hur fan tror ni att barnet kommer att reagera då?? Den trygghet som det haft under 7-8 månader bara rycks undan och en för barnet heeeelt främmande människa ska ta över hela ansvaret? Alltså om jag hade varit du TS så skulle jag vägra. Ta ett lån eller nåt och ha barnet tills dess att det kan börja dagis och du kan sedan gradvis vänja barnet vid sin pappa. Tror att barnet kommer ta emotionell skada av att ryckas ur sin mammas famn vid så låg ålder och vara med pappan på heltid. Barnet kan liksom inte tänka att "ja jag får väl gilla läget för det är ju den här människans spermier som har bidragit till min existens.... "
    Menar du på fullt allvar att pappan inte skall ha rätt att knyta an till sitt barn förrän vid 3 års ålder det är ren idioti om du frågar mig.
  • Loket
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 20:57:02 följande:
    En förälder har inga rättigheter, bara skyldigheter.
    I så fall har du en skyldighet att låta ditt ex ha sin ledighet när han vill likaså att jobba så du får in pengar, vidare har du ingen rättighet att bestämma över när han skall ta ut den och hindra honom att ha hand om sitt barn.

Vad är så hemskt med att hans nya tjej hjälper till att sköta sonen så blir det ändå varje gång ungen är där vare sig du vill det eller ej eller anser du att hon inte skall få vara närvarande när ungen är där?
  • Loket
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-26 18:43:42 följande:
    Jag har inget intresse att låta min skrutt tas om hand av denna kvinna. Skrutten ska vara med mig eller möjligtvis sin pappa. Vad ska jag höra när pappan tröttnar på det här fruntimret och skaffar sig en ny (hans relationshistorik talar emot stabila kärleksrelationer)?? Ska min skrutt langas runt från kvinna till kvinna som en vandringspokal??
    Största hindret för att få det här att fungera är inte ditt ex det är du så sluta gnäll och börja samarbeta istället så kommer det lösa sig men som synes är du ej intresserad av det
  • Loket
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-26 19:18:13 följande:
    Vad då samarbeta?? Ska samarbetet ske på endast pappans villkor???
    Du vägrar kategoriskt gå med på någon form av lösning så länge du inte får hans pappamånader, kallar du det att samarbeta ?
  • Loket
    Anonym (m) skrev 2012-05-27 01:42:05 följande:
    I norge har man 12 månader så vet inte vart du fått dina uppgifter ifrån.
    Det var andrahandsuppgifter jag använde mig av tydligen felaktiga sådana men nåväl det är ändå fakta att i många andra länder är föräldraredigheten betydligt kortare än här och det fungerar utmärkt
Svar på tråden Jävla muppfan!!