Inlägg från: alifewithoutme |Visa alla inlägg
  • alifewithoutme

Jävla muppfan!!

Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:42:16 följande:
    Han förtjänade inte att få gemensam vårdnad.
    PS! Utan ditt ex så skulle ditt barn inte ha funnits, så varför förtjänar han inte att få ha hand om SITT barn också?
  • alifewithoutme
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:53:46 följande:
    Han vill ju inte ta hand om barnet. Han vägrar vara ledig och vägrar skriva över fp dagar.
    Han kanske vill ha ut dom längre fram? Han har ju som sagt dessa dagar att ta ut tills barnet blir 8?
  • alifewithoutme
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-25 18:49:43 följande:
    Varför tycker du att mamman har större ansvar att ta hand om barnet under dess första år än vad pappan har?
    Har väl inte direkt sagt att mamman ska ha större ansvar än pappan det första året. Det jag mer eller mindre reagerade på i början var över att hon inte tyckte han förtjänade gv.
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 18:47:55 följande:
    Och vems ansvar är det då att ordna omsorg till barnet när ts tvingas jobba? Det måste ju vara hans ansvar, eftersom han omöjliggör att ts är hemma med sitt barn längre.
    Hon skrev ju själv att hon hade en grannflicka som kunde ta hand om barnet medan ts jobbar. Visst, jag kan väl tycka att pappan ska hjälpa till mer, men man kan heller inte kräva att någon part ska lämna bort/utnyttja sina tillgängliga dagar om denne nu inte vill. 
  • alifewithoutme
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 19:16:17 följande:
    Håller med dig om att det borde vara så. Men ts skulle ju säkert vilja spara sina dagar också, till långledighet på sommaren eller kortare arbetsvecka. Hon har ju på ett sätt tvingats till att använda alla dagar för att exet inte vill vara ledig just nu när behovet är störst. Då är ts ledig eftersom någon måste vara det. Varför ska han då få spara alla dagar tills han känner att det passar att vara ledig när ts inte fick samma val?

Därimot verkar hon ju inte vidare inställd på att hitta en gemensam lösning på problemet.
    Precis, han har kommit med förslag, men hon sätter emot. Känns dessvärre inte som om NÅGON lösning kommer duga, såvida lösningen heter "ge alla dagar till mig och lämna bort dina". Men det är känslan jag får.
  • alifewithoutme
    Jagvetmest skrev 2012-05-25 19:53:35 följande:
    Alltså ni som skriver att TS ska "lämna över barnet" när hennes f-dagar är slut. Hur fan tror ni att barnet kommer att reagera då?? Den trygghet som det haft under 7-8 månader bara rycks undan och en för barnet heeeelt främmande människa ska ta över hela ansvaret? Alltså om jag hade varit du TS så skulle jag vägra. Ta ett lån eller nåt och ha barnet tills dess att det kan börja dagis och du kan sedan gradvis vänja barnet vid sin pappa. Tror att barnet kommer ta emotionell skada av att ryckas ur sin mammas famn vid så låg ålder och vara med pappan på heltid. Barnet kan liksom inte tänka att "ja jag får väl gilla läget för det är ju den här människans spermier som har bidragit till min existens.... "
    Då kunde ts engagerat sig lite mer genom att vänja barnet vid pappan liiite tidigare och inte nu när dagarna håller på att ta slut..? Det kommer inte som en nyhet att någon dag är dagarna slut.
  • alifewithoutme
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-25 22:10:20 följande:
    Då kanske du ska läsa tråden innan du skriver. Pappan vill inte vara föräldraledig nu under de resterande månaderna fram tills barnet är ett år och kan börja dagis. Han vill inte heller skriva över några dagar till mamman, så att hon kan vara hemma med barnet. Hur han tycker att barnet ska bli omhändertaget framgår inte av tråden.
    Det finns det visst. Men TS tackade nej till hans lösning.
  • alifewithoutme
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-25 23:53:13 följande:
    Och du tycker att det är en serös och bra lösning som barnet kommer att må bra av? Pappan har verkligen satt barnet i första rummet?
    Om pappan nu tycker det är en bra lösning så ser jag heller inget fel med det? Barnet får sällskap av sin pappa när han slutat jobbet, barnet får leka med andra barn..?
Svar på tråden Jävla muppfan!!